Hop til indhold

Hvordan startede I med at holde kat?


holsen

Recommended Posts

Jeg startede med at holde kat for 2½ år siden og jeg har bestemt ikke fortrudt.

 

Jeg fandt Molly på internat i Randers, sommeren 2007. Det er faktisk en meget sjov historie, hvordan vi fandt hianden, men den må komme i et andet indlæg. Molly er en British Shorthair, mener hun er omkring 5 år.

DSC00364.jpg

 

Så ville kæresten gerne have en kat mere, vi søgte lidt på de forskellige sider, og tænkte meget over hvilken kat der ville passe godt til Molly.

 

Der kom en tilløber i vores boligblok, den tog vi ind, da den virkelig var sulten, kælen og tørstig. Vi havde den i ca. 2 dage, da vi så dens øretavoring og fandt ud at den tilhørte et fritidshjem i Randers, så den kom tilbage dertil.

 

Molly brød sig slet ikke om den, vi fandt så ud af det var en han og ca 1½ år gammel. Nå hvad gør vi nu.... men vi fandt ud af at min kæreste ville have en mere udadvendt kat.

 

Så kiggede jeg på internatet i Randers igen, og der sad nogle søde katte, virkelig søde katte. Så jeg ville vende tilbage når min kærste var med, det var jo han der skulle have kat.

 

Men så ringede de fra mit arbejde på min fridag, at der var en kat der rendte rundt ude ved butikken, og den var meget kælen. de spurgte om jeg evt. kunne have den bare 1 døgn, da så en anden gerne vil have den indtil dens ejere kom. Det kunne jeg da ikke sige nej til, så katten kom op til os. vi havde jo kun lovet 1 døgn, og hvis det gik bedre mellem Molly og denne kat, så kunne vi jo overveje om dette måske kunne fortsætte indtil vi fandt dens ejere.

 

Molly og Katten kunne ok sammen, så katten "salami" blev hos os, og vi fremlyste den alle steder. men der var ingen der savnede den. Så efter 5 uger, besluttede vi at det var vores kat. 3 mdr senere blev hun øretatoveret og neutraliseret. Nu hedder hun Sally, og hun var ca. ½ år da hun kom til os, og det er så ca 1 år siden.

DSC00353.jpg

 

De to katte kan slet ikke undvære hinanden, de pjatter, leger, sloges osv.... alt hvad sunde katte skal gøre.

DSC00370.jpg

 

Det er mit katteliv. ( I får da lige den historie med Molly senere)

 

Jeg starter med at sætte billeder ind af de to dejlig katte om lidt, i skal da ikke snydes for at se dem.

Redigeret af holsen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Da jeg var helt lille elskede jeg faktisk katte, men indtil at jeg blev bidt af en, ja så fik jeg ''katteskræk''.

 

Da min far's genbo fik en lille kat til sin papdatter, så jeg den en gang imellem, og jeg holdte mig bare væk fra den.. Da hans kæreste og hendes datter flyttede stod han der tilbage med lille Rosa ( katten var opkaldt efter min hund ). Det var faktisk ret syndt for Rosa, da han aldrig var hjemme og bare låste den ude.. Uden mad og vand.

Så begyndt jeg at købe mad til den og fodre den i smug, og give den noget at drikke da jeg synes at det var syndt for den.. Til sidst blev jeg helt forelsket i Rosa og fortsatte med at fodre hende.

Da jeg bor på Sydsjælland så jeg en dag en udsendelse på Tv2Øst. Den handlede om Falsters Kattehjem, og der blev jeg helt facineret af kattehjemmet og katte.

 

Fra den dag plagede jeg min far, viste ham billeder og fortalte lidt om hvordan man holdte kat, selvom at han vidste det.

En aften da jeg sad og så et kattehjem på computeren, fik jeg endelig lov til at få en kat, og efter der gik søgningen ellers igang!

 

Efter et stykke tid hvor jeg ikke kunne finde nogle killinger til salg troede jeg ikke at det ville lykkedes, men jeg gav ikke op..

 

En dag da jeg sad inde på Den Blå Avis, fandt jeg ENDELIG noget. Der var en grå killing og 2 røde, men den grå var reseveret til en dame. Jeg spurgte nærmere til sælgeren om de 2 røde, selvom jeg sýnes jo at den grå så sødest ud tænkte jeg: - Didde, du ved jo godt at du ikke kan få Morgenhår, for det var den den grå killing hed.

 

Da jeg fik taget mig sammen til at ringe til hende, og skulle ind og finde nummeret på siden, så jeg at hun havde skrevet.. - Den er grå er også til salg nu, da damen ikke var så intresseret alligevel. Eller noget i den stil..

 

Inden at jeg ringede spurgte jeg om at jeg måtte resevere ham, det fik jeg så lov til. Jeg ringede og aftalte et tidspunkt og vi skulle ud og hente ham dagen efter.

2 af mine fars venner kørte os og jeg havd gjordt en papkasse parat med massere af tæpper i så han kunne ligge blødt.

 

Da det var begyndt at sne der og var frostvejr, var vejen meget glat så det var lidt ligesom at være i tivoli;)

 

Jeg blev lykkelig katteejer den 19. December 2009.

Idag går det rigtig godt med ham og han skal snart kastereres:D

 

Men! Jeg synes da lige at i skal have lov til at se det billede jeg så af ham på DBA for første gang:

Å..jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Nårehhh han er fin.

Det er så skøn når katte får vendt en fra at have katteskræk til at kunne elske katte.

 

Jeg har tidligere mødt katte, der er kælen men lige pludselig så sidder der tænder i ens hånd, altså meget ustabil katte, såm jeg slet ikke kunne forenes med. Så jeg kunne heller ikke lide katte.

 

En veninde havde så taget en Perser ti sig, hun var desværre mishandlet i sit tidligere hjem, så hun skulle tages lidt specielt.

 

Hun havde den kat i et par år, og hvor den begyndte at sigge og kigge på mig, med dens store øjne og tungen stikke ud af munden. (jeg er blevet overfaldet af en hund, der stirrede på mig, så jeg blev bange for denne kat, da jeg forventede at den snart sprang på mig. Men veninden påstod at den var så fredelig, at det ville den aldrig gøre.

 

Men da jeg er dyrelsker, måtte jeg jo hellere lige fået snakket lidt med den kat Aske, og efter et års tid, havde vi et dejligt bånd, der ikke kunne skildes ad, vi havde vores rutine når jeg kom, og det viste hun.

 

Jeg endte med at passe hende, når hendes ejere skulle være væk. Jeg truede dem faktisk med at hvis hun skulle flytte hjem, skulle det være hos mig. Så Aske har et helt specilet plads i mit hjerte. Hun er desværre ikke længere blandt os.

 

Men min kat Molly, ligner Aske rigtigt meget i sin væremåde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nårehhh han er fin.

Det er så skøn når katte får vendt en fra at have katteskræk til at kunne elske katte.

 

Mange tak!

 

Jeg er rigtig glad for at han fik mig til at se hvor dejligt et dyr en kat er!

Jeg har ren faktisk en stor drøm, som Felix har ''skaffet'' mig;)

 

Jeg skal uddannes som dyrepasser og så vil jeg åbne mit eget kattehjem.. Jeg glæder mig rigtig meget ,og er allerede begyndt at spare op til bure, løbegårde osv. :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...