Hop til indhold

Nye gamle katte?


Mia V.

Recommended Posts

Hej Alle,

 

Jeg er ny herinde og laver lige en præsentation og et dilemma på en gang, håber det er ok :)

 

Om 1 1/2 uge skal jeg have 2 hankatte på 6 og 7 år, som nye gamle katte.

Jeg er 32 år og har haft kat tidligere i 7 år en hunkat som hed Sille, som var jordens dejligste kat.

Vi trænede sammen og hun kunne lave forskellige øvelser som sit, high five, vinke mm.

 

Begge katte som jeg skal overtage er begge stærkt overvægtige og skal på kraftig kur, derud over har jeg ikke tænkt på, hvad jeg ellers skal gøre for dem, i forbindelse med flytningen. Nogle gode råd ville være dejligt :)

 

Derud over har min søster en lille hund, som gerne skulle kunne besøge os ind i mellem, hvordan og hvornår er det bedst, at føre dem sammen?

Hunden er vandt til katte, men kattene er ikke vandt til hund.

 

Glæder mig til, at blive katteejer igen.

 

Hilsen Mia

Link til kommentar
Del på andre sites

Velkommen til

 

Og ihh, hvor bliver det spændende med to hanner. Er de begge neutraliseret? Isåfald vil jeg anbefale at fodre dem med RC 37, for steriliserede katte.

De er vel van til at gå sammen, og kan så finde tryghed med hinandens nærvær.

 

Mht. hunden, vil jeg nok vente til kattene har fundet sig til rette. Jeg fik en hjem for halvandet år siden på 4 (kat), han brugte ca. 6mdr. på at falde til her, trods han kom sammen med sin bofælle gennem 2år.

 

Held og lykke med dem

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst tinkavera

Hej (igen) Mia

Jeg kan godt huske dig og Sille fra et andet forum :-) ... længe siden.

 

Tillykke med de to nye misser.

 

Jeg har selv to vidunderlige, skønne, fantastiske ...... og overvægtige hankastrater, som er på slankekur. Kuren går ud på at give dem mere vådfoder og mindre tørfoder.

 

Hver dag får de til deling ca. 400 g dåsemad, af og til erstattes en del af dette med kogt kød eller fisk (servering fordelt over mange gange dgl). Og derudover max 100 g. tørfoder til deling.

 

Jeg har ingen vægt, men det ser ud til, at den ene langt om længe har tabt sig lidt, den anden føles og ser ligeså fed ud, som han plejer :S Men om ikke andet så er det godt for deres urinveje, at de får så meget vådfoder. Jeg burde nok være lidt strengere med tørfoderet, men orker ikke høre på Bjarnes brok over tom madskål.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...