Hop til indhold

Gode (katte-)råd er dyre!


M&Al

Recommended Posts

Kære forum

 

Jeg har et par spørgsmål, som jeg ikke synes at kunne finde svar på..

Jeg skal flytte sammen med en ven, og jeg har min gamle (rolige og særdeles kattevenlige) store hund med, og min ven har sin 3-årige neutraliserede hankat med, som ikke er vant til hunde - og som har haft enkelte dårlige oplevelser med hunde i hans egen have. Min højstelskede gamle kat døde for en måned siden, og jeg vil have mig en ny kat. Jeg er meget åben ift. til hvilken kat jeg skal adoptere.

1: Jeg er i tvivl om, om jeg skal få min kommende kat på samme tid som min vens kat også flytter ind eller om det alternativt skal forskydes. Har tænkt at det måske var lettere for dem alle - og især for min vens kat - at tage alle sammenføringer på én gang - så katten ikke skal æde 'lorten' af flere omgange: Først stress over flytning. Stress over hundetilvænning. Og så senere stress over at sammenføres med ny kat i boligen. Men jeg VED faktisk ikke hvad ville være det mest skånsomme og det bedste for alle 3 dyr. Hvordan synes I timingen skal gribes an?

( Al sammenføring, flytning og tilvænning foregår i dyrenes tempo, med med stor forståelse for at ting kan tage tid )

2. Vil en 1-årig hankat der allerede er begyndt at strejfe i mange dage ad gangen, stoppe med at strejfe efter en kastraktion?

3: Hvornår er det bedst sterilisere en hunkilling og hvornår er det bedst at kasterere en hankilling?

4: Er der forskel på - og er det bedst at: have en hunkat og en hankat eller en hankat og en hankat sammen? (Begge nautraliserede)

5: Min vens kat er som sagt 3 år, neutraliseret hankat og ikke hidsig overfor de andre katte i hans nabolag, og er tit ham som bliver jaget væk. Den har aldrig boet med en anden kat. Ville det så være bedst at få en ny 12-ugers killing eller en venlig voksen kat?

 

Håber meget på jeres ekspertise. Jeg vil så gerne træffe de rigtige beslutninger på dyrenes vegne - men jeg mangler viden!! 🙂

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...