Hop til indhold

To dejlige hankatte på 6 år søger nyt hjem


JoseL

Recommended Posts

Hej Katteforum :)

Mine to dejlige hankatte Stanley og Pjuske  på 6 år, har brug for et nyt hjem, da de bliver ved med at blive forgiftet. Jeg er helt knust over at skulle ad med dem, da jeg troede vi skulle have dem i mange år endnu, men sådan blev det altså desværre ikke. Jeg bor i Værløse et i villa hus i et stille og roligt kvarter og alt var fint indtil sidste efterår. Vi opdagede Stanley liggende på vores græsplæne i kraftige kramper. Han var tydeligt meget bange og i meget skidt form. Da vi gik hen for at samle ham op og putte ham i sin transportkasse for at få han på hospitalet løb han stivbenet væk, men fladt hurtigt på grund af kramperne. Han havde tisset på sig og var generelt helt ude af sig selv. Da vi endelig fik ham ind i transportkassen skyndte vi os ud til hospitalet. Stanley lå helt livløs i kasse og de eneste livstegn vi fik fra ham var kun svagere krampetrækninger. Jeg troede han ville dø inden vi nåede ind på hospitalet, men han overlevede heldigvis! Stanley blev indlagt og efter 2 dage fik vi vores dejlige kat hjem igen og havde havde det helt fint. Lægerne sagde at det var en slags forgiftningen, men hvad der havde forårsaget forgiftningen var uklart. Vi har elle meget rystet over oplevelsen, men lykkelige for at han havde fået det godt igen og kunne komme hjem til os og sin bror Pjuske. Da vi ikke vidste, hvad der havde været årsagen til forgiftningen lukkede vi kattene ud som de plejede og det gik også fint indtil vi et par dage efter opdagede at vores anden kat Pjuske havde de samme krampeagtige sammentrækninger og at hans pupiller var meget store. Vi skyndte os derfor på hospitalet med ham, hvor lægerne kunne konkludere at også han var blevet forgiftede. Vi fik ham tilbage efter 2 dage, hvor han havde det meget bedre og vi valgte at forsikre vores katte, da det var nogle meget dyre behandlinger, som vi selvfølgelig havde betalt med glæde. Vi holdte dem inde i måned og da vi lukkede dem ud igen var der ikke nogle problemer....... indtil her for 2 uger siden, hvor Pjuske var blevet forgiftet igen. Vi tog han selvfølgelig på hospitalet og han blev god igen, men vi var igen meget rystet og fortvivlede, da vi stadigvæk ikke vidste, hvad der forårsagede det. Vi holde vores katte inde i godt 2 uger igen i håb om at årsagen til forgiftningen var gået væk. Vi lukker vores katte ud om aftnen, men allerede næste morgen var Stanley blevet forgiftet igen. Vi ved ikke hvorfor vores katte bliver ved med at blive forgiftet, og vi er bange for at der er nogle som giver dem gift med vilje, da vi også har en hunkat, som aldrig er blevet forgiftet, men vi kan selvfølgelig ikke sige det med sikkerhed er det. Vi bliver derfor nød til at give Stanley og Pjuske et nyt hjem, da det ikke er et værdigt liv for dem af blive forgiftet i tide og utide. Det har været en meget svær beslutningen, da vi har haft dem lige siden de blev født og vi har altid være super glade for at have dem som den del af vores familie. De er nogle meget rolige og søde katte, som altid har været udekatte og som ELSKER at være udenfor. Pjuske er lidt mere nysgerrige og eventyrslysten end Stanley, som godt kan lide at ligge og slappe af. Begge er meget kælende katte, som elsker at være sammen med sin familie. De har begge et rigtig godt temperament og vi er aldrig blevet bid eller revet af dem, dog kan Stanley godt lige stille og roligt fra, hvis man rør ham et bestemt sted på maven. Vi håber virkelig at der er nogle som vil give Stanley og pjuske et kærlig hjem, nu hvor vi er blevet tvunget til give dem væk. Vi vil gerne have at Stanley og Pjuske sammen kommer ud til et anden hjem, da de som sagt har været sammen hele deres liv og de har meget glæde af hinanden. 

Hvis du er interesseret i at Pjuske og Stanley skal blive en del af din familie så skriv til [email protected] eller ring til 28 87 67 26 

Vi håber rigtig meget på at finde et godt hjem til dem snart. 

Kærlig hilsen Josefine og resten af familien fra Værløse :)

IMG_2061.PNG

IMG_1015.jpg

IMG_1017.jpg

Skærmbillede_2018-06-24_kl._16_57_06.png

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Der findes mennesker der hader katte og som ikke står tilbage for at give dem gift eller være fysisk onde ved dem....

Ondskabsfuldt, uden tvivl, hvis det er tilfældet.

Har i ikke mulighed for at hegne jeres have ind, evt. lave en løbegård, så de stadig kommer ud, men under kontrollerede forhold...!

Jeg ville gøre alt for min Sif, jeg har sat havehegn op i min forhave og hun patruljere der uden problemer og uden at prøve at stikke over hegnet.

Håber på en god løsning for jer og kattene.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...