Hop til indhold

Kattemor har gemt killingerne


Chris10na

Recommended Posts

Vi har to "ude" katte som bor ude i vores stald.

Der får de mad og der sover de.

Den ene var har fået killinger, og efter en uge "stak" hun af med dem.

 

Vi har nu efter 3 uger fundet ud af hvor hun har gemt dem, men hun har lagt dem under et legehus, og jeg tror ikke at vi kan få dem ud.

Grunden til at jeg vil have dem ud, og tilbage i stalden er at jeg gerne vil have at killingerne bliver tamme og vant til børn og hund.

 

Hvis ikke jeg får dem ud, kan de så nå at blive tamme - når engang hun vælger at komme frem med dem, og hvornår skal jeg ca. regne med at hun gør det?

 

Mvh.

Christina

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvis det er en hankat i ellers har, er det hendes måde at beskytte sine unger på. Hankatte kan godt finde på at bide dem ihjel.

Tror sagten du kan få dem tamme når de kommer ud. Sådan som jeg forstår det er de nu 4-5 uger, og begynder snart at være aktive. Så vil da tro at de snart selv vil begynde at kravle ud derfra.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Vi har været ude for noget lign det samme...

Vores kattemor gjorde det samme da hendes killinger var 2 uger. Vi så dem først igen da de var omkring halvanden måned. Vi valgte ikke at flytte dem/tage dem ind, da det er som Henriette skriver, hendes måde at beskytte og passe på killingerne.

Det er kun den ene af dem som er blevet tam. Den anden er altså noget mere vildkat og der er desværre ikke noget at gøre ved det..

Link til kommentar
Del på andre sites

Vi fandt dem i første omgang og fik dem ind, men så gik der en uge og hun flyttede dem igen, til et andet sted. Og så holdt vi op med at lede efter dem.

 

Efterfølgende fandt vi en død killing, som helt sikkert var blevet dræbt.

(Vi fandt kun dele af den). Så hvor hun end havde flyttet dem hen, så var det ikke et særligt godt sted.

 

Nu må de være omkring 2 måneder gamle, og vi har ikke set noget til dem endnu.

Jeg tænker da på om de er ok og hvor mange der evt. er tilbage.

Moderen kommer hver dag for at få mad.

 

Hvis de skulle dukke op, og hvis vi ikke kan få dem gjort tamme - så har vi valgt at få dem aflivet

- Ellers går der jo ikke lang tid, før der er mange af dem, og det er jo svært at give vilde katte p-piller.

 

Nu får vi se hvad der sker.

 

Mvh.

Christina

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...