Hop til indhold

Hyperthyroidisme


Pinny

Recommended Posts

Min fhv tykke Blå kat (7 kg!) har fået Hyperthyroidisme. Det betød: Han gik helt og aldeles fra sit foder- også kattegufferne.

Nu vejer han kun 4 kg, og efter at have besøgt den dyre læge- så skal han have to piller med 12 timers mellemrum.

Først gad han jo ikke. Så gad han æde sine piller i en nøddestor klump leverpostej I to dage.. Så købte jeg en pilleskyder. da jeg havde 3 

fingre tilbage... Så gad han ikke den!

Nu går det sådan: Jeg propper pillen i hans mund, og han spytter den ud i !/2 af gangene. Han har spyttet flere ud, end jeg troede.

Nu går det sådan: Jeg tager fat i hans nundvige ned venste hånd og nede fra- så forsøger jeg at proppe pillen langt ned med højre hånd.

I bedste fald er den ædt, ellers spytter han den ud, og så må vi prøve igen.

Han bider/kradser ikke mere- men jeg RYSTER over det hele af stress. Jeg ryster, og har puls 210...

Og nu har jeg kun en svært punkteret tommelfinger: Hans rovtænder ers karpe. Han bider eller kradser ikke

med vilje.

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Hyperthyroidisme rammer typisk ældre katte (Men Blå er kun "midaldrende" 8 år)

 Symptomerne er, at katten taber sig, men har en forøget appetit. Den kan også gå fra foderet (som min Blå) 

og virker kvalm. Som: foderet er da interessant, at dufte til, men jeg gider altså ikke æde det.

Når katten er stabil med pillerne (og for fanden da! Den pillebøtte kræver stærke fingre- den er ikke for sådan nogle

om mig - der har gigt,) så kan man måske få den indlagt - og få en kur med radioaktivt jod.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...