Hop til indhold

Skyhed


Kira

Recommended Posts

Hejsa

Jeg er ny her, men håber alligevel der er nogen herinde som kan komme med et par gode råd.

For 3 uger siden adopterede vi en 6 år gammel Siameser pige, som skulle have et nyt hjem p.g.a. allergi i familien.

Vores nye 'piges' tidligere ejer, som også har opdrættet hende, fortalte at hun er meget reserveret og helst selv skal søge kontakt. Vi havde dog ingen betænkeligheder ved at tage imod hende da vi i forvejen har en Siameser hun på 9 år, og som var 4 da vi fik hende, og hun er faldet godt til. Hun tog ophold påm vores førstesal, men kom så ned og ville være en del af fællesskabet.

Problemet med vores nye 'pige' er at hun ikke prøver på at søge herned, hun sidder indimellem ovenfor trappen og kigger når hun kan høre os, men såsnart nogen går op ad trappen gemmer hun sig. Udover når jeg giver hende mad, går jeg op til hende med jævne mellemrum for at vise hende at der ikke er noget at være bange for, og jeg kan også godt få lov til at nusse hende men hun vil ikke læftes op.

Skal vi bare væbne os med tålmodighed til hun kommer selv, eller er der noget vi kan gøre for at hun hurtigere får tillid, eller har hun ganske enkelt været for gammel at omplacere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...