Hop til indhold

Træpiller i bakken?


Pinny

Recommended Posts

Jeg opdagede at "lige om hjørnet" fra os, kan man købe træpiller, også i kun éen sæk ad gangen til kun 40 kr. Så nu har jeg købt 15 kg, og håber at kattene gider dem.

Desværre er det kun de bedste og dyreste (med høj brandværdi), man kan købe på den måde. De billige skal leveres- og det er lidt dumt, når det er 100 m væk.

 

Og de lugter altså sådan lidt af lak/fernis. Så jeg har lagt noget af mit sidste klumpende grus oveni, for at se om kattene så gider besørge deres ærinder i bakkerne.

 

Det er ellers FSC- certificede træpiller... :rolleyes:

 

Det er jo blevet så meget efterår, at der ikke mere står vinduer åbne for kattene døgnet rundt, og vi har så småt sat varme på. Så bakkerne er ved at komme i brug igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

De er lovlige, der er bla dansk tekst på dem. Men de er baseret på grantræ, og det er nok derfor, de i min næse lugter "fernisagtigt". Harpiks i trykket form -formentlig ret stort tryk.

Jeg ville også hellere købe de billigere med lavere brandværdi, men de leveres kun i større antal.

 

Nå, måske er gutten til at tale med. En bakke er da brugt indtil videre.:rolleyes:

 

Mvh

Tine

Link til kommentar
Del på andre sites

Som det gik: De gad kun tisse i det, det andet- jaeh, jeg har da fået vasket gulv nogle gange.

Desværre leveres det billige kun i paller, og så er vi jo lige vidt. Dvs vi har en genbo, der fyrer med piller, så måske kan sækken byttes.

 

Men, hvor i al vide Verden køber man så træpiller, der duer i bakker- og ikke til forbrænding?! Der er jo Zooplus.de- men så er det også i paller. Det er, af uransagelige grunde billigere i fragt, fremfor i DK.:confused:

 

Mvh

Pinny- og "The not so happy cats" :(

 

Ps: nogen af mine elsker friske snit/savflader af- hyld.

Redigeret af Pinny
glemte noget
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...