Hop til indhold

Hjælp mig please!


Zala

Recommended Posts

Hej. Jeg er ejer af to hankatte den ene 3 år den anden 1 år. Den ældste kat er for et halvt år siden begyndt at tisse ved alle døre den kan komme til og tisser også rigtig gerne på tøj og lignende der står/ligger på gulvet. Den mindste tisser i vores håndvask på badeværelset. Jeg skifter grus i begge kattebakker to gange om ugen. Har prøvet at skifte til andre mærker men lige lidt hjælper det! Begge katte er kastrerede og indekatte. De har ingen indbyrdes kampe.

De er begge to lige blevet sundhedschecket ved dyrelægen. Jeg kan simplthen ikke holde det ud mere. Er ved at blive vanvittig over det! Foderet er forresten også blevet afprøvet med nye slags.

Er der nogen der kan hjælpe mig??????

Håber snart at høre fra jer kloge personer herinde. Det her er simpelthen for uholdbart!

Link til kommentar
Del på andre sites

Bruger de slet ikke bakken til at tisse i?

 

Hvis du bruger supermarkedsgrus - altså ikke-klumpende grus - skal det skiftes hver dag, så det ikke lugter. Bruger du klumpende grus, skal det renses for klumper hver dag.

 

Prøv med Feliway i stikkontakten.

Hvordan har kattene det ellers indbyrdes?

Hvilke forhold kom kattene fra, inden de kom til dig?

Hvad skete der i dit liv for et halvt år siden, da urenligheden begyndte?

Link til kommentar
Del på andre sites

Den lille gør nogen gange.

JEg bruger noget der hedder Freash & Easy fra Best friend. JEg tømmer dagligt bakken for afføring.

Kattene har det fint indbyrdes. De slås ikke, men leger sammen.

Kattene kom fra familier vi kender som er gode ved dyr. De er blevet nusset osv dagligt!

Der er ikke sket nogen forandring for et halvt år siden. alt er som det plejer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej :)

 

Jeg er helt enig med Zala i alle hendes spørgsmål. Selv kan jeg tilføje om din(e) grusbakke® står diskret og ikke ved siden af larmende maskiner etc? Desuden ville jeg gå tilbage til dyrlægen og få kattene specifikt undersøgt for nervøs blærebetændelse - sådan en kommer og går og kan være svær at fange i 'første hug'.

 

Desuden KAN der være spændinger mellem dine katte - selvom det ikke virker sådan. Derfor er Feliway også en rigtig god ide. Endelig - hvis det ikke stopper - kan det være en god ide at få en adfærdsbehandler hjem - det hjælper tit at 'se' problemet in real life :)

 

Masser af hilsner,

 

Ayoe

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne lyde, som om de gerne bruger bakkerne til afføring men næsten ikke til at tisse i - det må næsten være gruset... Fresh & Easy er et silikatgrus, der opsuger urinen i silikatkuglerne? Den slags grus vil mine katte heller ikke bruge. Mine katte bruger helst klumpende bentonitgrus - fx Extreme Classic.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Zala!

 

Kan godt forstå det er svært og frustrerende. Når problemet er så alvorligt som dit, og specielt fordi du er ved at have nået din grænse, så synes jeg igen det bedste du kan gøre er at få en professionel adfærdsbehandler hjem og hjælpe dig. Der er naturligvis ingen garantier, men det er nemmere at hjælpe når man ser tingene, og kattene sammen, 'live'. Igen ville jeg også få en snak med dyrlægen og få begge dine katte undersøgt for nervøs blærebetændelse. De kan også have holdt op med at tisse på kassen fordi det har gjort ondt på et tidspunkt.

 

Masser af hilsner,

 

Ayoe

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...