Hop til indhold

Hvem kender Bombay avlere i DK.


faber

Recommended Posts

Familien står overfor at skulle have kat, efter min mening gerne en " speciel kat ".

I den anledning har en veninde sendt mig et link til en amerikansk beskrivelse af Bombay katten. Den race kendte jeg intet til, men er ikke et sekund i tvivl - der er vores kat.

Hvem kender til, hvordan man får fingre i en sådan her i DK ???

Link til kommentar
Del på andre sites

Der findes mig bekendt ikke Bombay opdrættere herhjemme - prøv at se i Sverige og Tyskland.

 

Der findes flere specielle racer... fx Korat (hvis jeg må være så ublu... http://www.korat.dk)

 

Bortset fra at katten skal være af en ikke almindeligt forekommende race, hvilke andre karakteriska skal den have? Dens sindelag skulle gerne passe til familiens livsstil...

Link til kommentar
Del på andre sites

Der findes ingen Bombay opdrættere i Danmark, det nærmeste ligger i Sverige, men England har også meget smukke Bombay katte.

Nu er det jo også et spørgsmål, om det er udseende eller temperament/personlighed, du er faldet for.

 

Den sorte Orientaler har også en kort, blød pels, - de har ikke kobberfarvede øjne men smukke grønne øjne.

Bombay og Orientaler har også meget lignende personlighed; kælne, legesyge og meget glade for deres mennesker.

Udseendet er dog noget anderledes, hvor Bombay er lille og 'chubby', er Orientaler slank og langbenet - og meget smuk.

 

Her er en god opdrætter, prøv engang at gå ind på 'Velkommen' og 'Galleri',

hvor der er mange søde og flotte misser.

http://www.piltofts.dk/

 

Her finder du lidt om racen:

http://www.netdyredoktor.dk/sw10842.asp

 

Du kan finde opdrætterne blandt andet hos 'Dansk Siameser og Orientaler Ring'.

 

Jeg har fundet disse billeder på Kattegalleriet, hvor der er mange, smukke sorte Orientalere:

 

122.jpg

 

22.jpg

 

32.jpg

 

Korater er også smukke katte, jeg kender ikke så meget til deres personlighed,

men det lader til, de minder meget om både Bombay og Orientaler. - På nær farven.

Jeg er sikker på, Camilla gerne deler ud af sin viden. Desuden er hendes katte meget smukke. ^^

 

Du søger en 'speciel' kat, men din specielle kat kan meget vel vise sig at være en hel anden, end du tror lige nu.

For mit vedkommende troede jeg, at Perseren var 'min specielle kat', indtil jeg havde mistet to til samme sygdom og tilfældig faldt for Siamesere og Orientalere, som er lige det modsatte af Persere. Men da jeg først havde haft en af slagsen i huset, var jeg solgt, og det er jo nok derfor, jeg 'reklamerer' lidt... :o

 

Jeg håber, du finder en kat, der bliver din specielle kat. Held og lykke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...