Hop til indhold

Hej! Ny med kat


Gæst krumlesmor

Recommended Posts

Gæst krumlesmor

Hej. Jeg har allerede været på banen med spørgsmål om min Krumle, der har bidt nogle gange.

Nu vil jeg lige fortælle om os:

 

Jeg: single i en lille lejlighed med fredelig gård og godt naboskab. Har haft katte før, men er ved at lære mere om kommunikation med dem.

Krumle: Hittekat, kastrat. Stod og græd i gården i 2006 - på min fødselsdag - bogstavelig talt døden nær af sult. Antagelig er han en "ned-faldskat", som havde forvildet sig. Han ville ihvertfald MEGET gerne ind.

Han er sikkert fra 1999, mente dyrlægen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Velkommen til!

 

Jeg så godt dit spørgsmål om Krumle og bideri, du må da være meget tålmodig med hele TO penicillinkure... :cool: Mine bider kun "kærlighedsbid"- eller prøver at gengælde kløen på "de gode steder" med slikken (og "loppebidsbehandlingen" aka- de prøver at gnaske lopper i min pels - det kan gøre lidt ondt). :rolleyes:

 

Du kan evt låne (eller købe) bogen "Klikkertræning af katte", der er også en dansk forfatter, der har udgivet en bog om katteadfærd, begge kan lånes på biblioteket (står under dyrepsykologi eller katte).

 

Hvis du kan se "Animal Planet"- er Jackson Galaxy ("My cat from Hell") rigtig god, synes jeg.

 

Jeg har selv for et par vintre siden taget en lille meget meget bange tynd kat til mig. an tillader i dag, at man nusser ham på mavsen (uden kløer og tænder)- og bor i sofaen... Ikke fordi, jeg er den store kattetæmmer! Men jeg er ret god til at læse kattenes kropssprog og mimik. (Ville engang være etolog).

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst krumlesmor

Jeg rose/beroliger med de samme små kliklyde, man bruger, når man hyggesnakker med en undulat.

 

Jep! Jackson Galaxy er super. Efter at have set bare et klip med hans adfærdsforklaringer faldt ti-ørerne ellers trindt om land her. Det er meget subtile tegn, man skal læse, f.eks at de bare vender ryggen til, eller bliver lidt stridpelsede. Hvis de er rolige og kælne, bliver de bløde som små kaniner. Hvis de mister lysten midt i en kæletur, bliver de pludselig stridpelsede.

 

Penicellin: Ja, man kan jo kun være tålmodig. Når man er bidt, så må man behandles.

 

Det var det samme, da han blev opereret i halen og trængte vanvittigt til bide i den fordi det kløede under helingen;

Kattekraven var for lille til ham og hundekraven for tung, så jeg valgte at holde døgnvagt over ham istedet og lægge min hånd imellem, når han overfaldt halen og sige, "Pas på den smukke hale". Det skulle bare gå hurtigt!

Han var GODTNOK træt af mig i den periode, men da de værste symptomer var ovre, skulle jeg bare sige "den smukke hale" og rette de yderste hår, - så slikkede han halen istedet.

Det virker endnu, hvis han vil overfalde den på grund af skævt groende hår.

 

I den periode gik jeg også rundt og var på flere gange penicellin med en stor blå hånd.

Dyrlægen advarede mig, men hvad skulle jeg gøre?

Hun har lovet at blødslibe spidsen på hans hjørnetænder en smule. Især den ene er et rent barberblad.

 

Den første læsning om katteadfærd var Dr Vogel´s "Kend din kat". Det er bare observationer af fysisk katteadfærd og dens sandsynlige betydning, skrevet af en dyrlæge, der bare elsker katte. Den er også ret god.

 

Held og lykke med misseren. Ja, det kan tage sin tid at opbygge fuldstændig tillid.

Redigeret af krumlesmor
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er godt nok aldrig blevet bidt på den måde! Min gamle vildkat brækkede godt nok sit ben (splintret brud) og en af gangene stod jeg godt nok i et blomstret blyforklæde (meget sexet)- og efter dr. dyrs forespørgsel- ikke gravid. Men katten markerede, da jeg strakte hendes ben ud, Dr dyr røg op: BED den dig?! Mig- nej nej! Jo hun bed- men hun bed ikke til så det blødte. Hun markerede kun.

 

I mit lange liv med katte: Nogen har markeret. Men jeg kan ikke huske, at jeg er blevet bidt. Kradset: Ja få gange.

 

Jeg vil næsten tro. at hundehvalpe, har været mere generende.

 

Min lille vilde kat - får at vide: Jeg gider ikke! Han kan (som den eneste) finde på at lege med ledninger- eller min spisekniv- den skal dø! Eller smides på gulvet mindst!

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst krumlesmor

Jamen, Krumles hjørnetænder er så skarpe, at den mindste markering laver sår. For nogle år siden kunne han markere temmelig hårdt uden at lave sår på mig, så jeg glæder mig til, at lægen lige blødpolerer spidserne lidt ved næste tandrensning. Det vil spare mig for en del sårrenseri og penicellin.

Han har også altid givet mig et "gadedrenge-bid" i læggen - en hurtig markering efterfulgt af galop med halen på sned :D- HVER morgen og kun da! Nu gør det for ondt, men det kan være, at det bliver afhjulpet.

 

Hilsen

Mette

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...