Hop til indhold

Første Kat


KatteDude

Recommended Posts

Hej jeg har tænkt mig at anskaffe en kat. Men er lidt i tvivl, Fordi Jeg bor på 1 sal i en 26 m2 lejelighed med et vindue. Jeg tager hjemmefra kl 6 og er hjemme igen kl ca. 15. Dét jeg har tænkt mig med katten er at lufte den tidlig om morgen og så lade den gå indenfor med en kattebakke i gangen. Når jeg så kommer hjem vil jeg lufte og lege med den i 30-60min om dagen uden for, og så lufte den igen kl 20. samt det samvær jeg vil have med den resten af dagen.

 

Vil jo helst ikke udsætte katten for ubehag

Link til kommentar
Del på andre sites

Godt, du fandt ud af det med lejligheden og dyrehold i tide!

 

Nu behøver ikke alle indekatte at komme ud, det handler om gode "udsigspladser" og et katte-aktiverende miljø, som de færreste dog kan og vil tilbyde i praksis.

Men leg med katten 2-3 x gange dagligt, hvor den får pulsen op før fodring. Opdrag katten og lær den tricks. (Mine går fx op og ned af møbler på knipsen, en kan give "High Five" på kommando). Der er en god bog om klikkertræning af katte. Som jeg dog kun har læst, da mine kommer ud- og har et effektivt "allekald".

 

Min søn er ved at træne sin, dvs ekskærestens kat til udelivet. Og der er ting, som hunde mm. Vi fik hans fhv kat, og hun bliver urenlig, hvis hun ikke kan gå ud, da der også var katteforbud, på kollegiet.

 

Så fik x-en en kat, og de boede sammen på kollegie- med katteforbud. Det betød, at ting ikke blev ordnet, for hvis nu viceværten så katten! Det er opsigelsesgrund. Nu flyttede så fra hinanden af andre grunde (de er stadig venner), men min søn (han er jo sin mors søn! Ikke! :rolleyes: ), har så katten. Og bor, hvor husdyr er tilladt.

 

At få en "Internatkat" kan klart anbefales. Selv har jeg godt nok ingen, og bliver blød i knæene af killinger og unge katte. Men vi skal ikke have flere, mine ER ordnet. Ellers drukner man i et hav af katte....

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...