Hop til indhold

Furminator


Pinky81

Recommended Posts

Ikke lige det, men jeg har en entangler, som er lidt mildere end furminator. Den duer til katte med tæt og tyk underpels, der filtrer. Hvis kitten bare fælder, kan man bruge en bredtandet kam: Red mod hårene først. Så en børste: Red med hårene. Men det kommer også an på kattens pelskvalitet, mine med tynd pels foretrækker en gummistrigle (liger en gummignupper til heste- og er en hundedims), nogen hader kam og børste! Ved første blik.:mad: Så- prøv dig frem. min entagler tager mindre end en furminater, og jeg burger den mest på katte, der har problemer med at fælde/ulder eller har tolagspels. Ellers er den lidt for god. Husk: ro og god tid. Så katten ikke kører op. Jeg har virkelig mange børste og kamme, til mine, de har næsten alle været brugt, da mine katte er forskellige.Pøj pøj med det!:o

Link til kommentar
Del på andre sites

Ingen problemer med at børste ham, det elsker han.. :-)

De tidligere ejer foreslog at vi prøvede med en furminator. Så var bare interesseret i nogle erfaringer..

Men der er åbenbart nok at børste muligheder.. :-)

Er ved at få katte pels på hjernen, det flyver rundt i hele huset og sidder i næse og mund og alle steder.. :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

Så er det bare med at komme I gang! Jeg har hvinedyre kam og børste til katte. Meeen- jeg burger mest grej til hunde købt på tilbud/I Aldi... :cool: Hvis man døjer med kattehår, så er en god støvsuger ikke af vejen. Vi har en HaraldSkrald industistøvsuger, og den *larmer* men suger alt. Min Blå er den eneste kat, der ikke er bange for den, de andrer fiser ud I ekspresfart. Men jeg vil hellere børste pels af dyr- end støvsuge det op... Men vi har da til tider hår nok til at strike en ny kat eller to af.;) Afredte hår kan man komme I net (fra løg osv) og hænge ud I haven. Småfuglene er glade for det redemateriale. Eller er hår super til komposten/planter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Støvsugeren er et godt bud, hvis bare ikke han flygtede så snart jeg henter den i skabet.. :-)

Så hvad man børster dem med har åbenbart ikke den store betydning.. :-) Man kunne måske prøve en lidt "vildere" børste, som til en hund fx..

Ja vi har os en hel sæk fyldt med hans hår.. Det kunne jo være vi fik brug for det.. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...