Hop til indhold

Hjælp til bestemmelse af race ?


ChrisBee

Recommended Posts

Hejsa alle.

 

Vi har i en længere periode haft en "vildkat" til at bo i vores bryggers. En rigtig fin og flot grå kat. Vi vil gætte på at han er omtrent 4-5 år gammel, men vi har ikke fået dette verificeret endnu.

 

Han er efterhånden blevet en del af familien og har da også bevæget sig ind fra bryggerset, og bor nu nærmest i vores sofa eller vores seng :eek::)

 

Men vi er dog rigtig meget i tvivl om hans race..... Måske I kan hjælpe os lidt med det ? :confused:

227027_10151312206058754_32668677_n.jpg

77021_10151312206153754_939431487_n.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Det er nemt: Det er en huskat! :rolleyes: Jeg har selv en smuk blå, helt blå uden hvide hår, og da jeg ved hans mor (sort m hvidt), så er det ikke et mysterie... Med vilde katte kan der suse mange sære gener rundt, jeg har haft smukke semi-langhårs fx, hvor begge forældre var korthårs. Min blå kats halvbror (same mor) er blå og tabbystribet med hvidt, hans helbror var kulsort uden hvidt.Blå er farvefortynding af sort (dilute) og det er recessivt= begge forældre skal bære genet og give det videre, ellers får man en sort kat. Og tabby er fx sort (bare med agouti). Så sort + sort tabby, kan give tabby, sort, blå . Beklager manglende afsnit, min computer spasser pt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Blue Russian, British Blue og den thailandske Korat avles som rene blå. Men blå finds også indenfor orientalere, perser og mange flere racer. Mine har noget siam langt ude, det ses ikke rigtigt, men mærkes I temperamentet. Der skal gerne ske noget, hvis ikke, så *sker* der noget. :cool: Håber, du får det godt med din blå!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...