Hop til indhold

Hvilken race er min kat?


minidamp

Recommended Posts

Hej med Jer,

 

jeg har en lille hittekilling, som jeg på ingen måder ved hvad er for en kat. Umiddelbart ville jeg tro at det er en ganske almindelig huskat, men der er flere og flere som siger at hun mere ligner en siameser end en huskat.

 

Hun er en lille tynd dame. Hun har en meget lang hale, spidst ansigt, store ører, store øjne og rimelig lange ben. Den eneste som folk "vælter" lidt på, er hendes farve. Hun har finde aftegninger i grå og hvid.

 

Nogen der kan give et bud på hvilken slags kat hun muligvis kan være?

 

//Louise

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er uanset svært at svare på, for der kan sagtens være en far som er alm hus, hvor killingen har taget mors krops bygning, så meget at det er umuligt at se forskel.

 

Men de kan altså godt være hvid og grå aftegninger (billeder... fætter google er ikke så tosset en fætter at have *ss*) http://www.dknissens.dk/hunner.htm

 

Jeg sys billederne er rimelig gode til at vise nogle af de sær-træk netop den race har i udseendet.

 

Hvis det er en tilløber så er der sikkert en der savner den, en tilløber fremlyser man (det er faktisk lovpligtigt)

Mange dyrlæger tjekker gerne for chip og alders bestter gerne gratis (ring evt rundt og spørg inden du dukker op) der vil også være langt bedre hjælp til racebestemmelse, om end de heller ikke kan være 100% sikre (jeg har 2 halve maine coon killinger som dyrlægen bestemt mener er ægte, men jeg VED de ikke er, de har bare arvet deres mor, mest af udseende, som jeg ved er ægte der er papirer på)

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er- en huskat. Sådan er det.

Min siamnoget endte som mor til nogen meget forskellige katte: Plå, der er stor og blåtabby m hvidt, hans halvsøster Bisse (hvid med sorttabby- og HUN ligner en skovkat! På profilen)) og det løse. Blå- der er lille og kraftig og meget dominant.

Nogen er meget temperatsfulde og snakkende, de ligner IKKE siam. Andre ligner Skovkatte- men fredelige. Og to er trefarvede huskatte, der har temperament- men ligner alle andre huskatte.

Sådan er deet.

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...