Hop til indhold

Min kat leger med sin vandskål..


NadjaSabrina

Recommended Posts

Min kat har desværre fået til vane for at lege med sin vandskål, og det ender så ud i at der ofte er vand udover hele mit badeværelsesgulv, hvor jeg har min kats mad- og vandskål.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at stoppe min kat i at gøre det. Jeg har prøvet at fylde mindre vand i, men det har ikke virket.

 

Håber at nogen kan hjælpe mig med dette, eller har gode råd :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Mine har hundeskåle- altså dem, med ombukket kant, der ikke kan vælte, til vand og foder. (Faktisk har de flere typer foderskåle- heraf er ingen mere krummesikre end kattene er! :rolleyes:)

 

To af mine er åbenbart reinkarnerede vaskebjørne: De plasker i vandskålen, og sutter vand af poten. Evt graver de i skålen (to af de andre lægger sig da kun i den, , hvis den er tom. (Det sker ikke tit)). De andre hader det, de foretrækker rent vand uden potesnavs...

De har så flere vandskåle.

---

Men hvorfor har katten sine skåle i badeværelset? Hvad, når du går i bad? Der bliver vådt af andre grunde? (rengøring)?

 

Måske keder din kat sig. Er det en indekat?

 

Men uanset hvad: Jeg har 11, de kommer ud- og 2 plasker i vandskålen, 2 andre vader tappert ud i bad med mig, og 3 andre sover i : køkkenvasken, badekarret og køkkenvasken... Det lyder som anarki, men mine katte er faktisk meget lydige overfor små dæmpede kommandoer. De er trænet :o

 

Hvis vand er et problem: Køb en moppe og brug den.

Giv katten andre opgaver, en af mine kan give "HIgh Five"- det tog lang tid at træne, da hun gjorde det selv, men på kommando : "Gimme five!"- måneder efter forsøgte jeg igen. Så kunne hun! (A watched pot never boils) Det ser ret imponerende ud, men man så forhindre, at katten gør det- uden kommando. :cool: Hvis tricket skal imponere!

 

Jeg er gl. hundemenneske, så jeg har trænet mine katte: De kommer på navn/Allekaldet. Nej! De må ikke, men når de gør noget rigtigt- får de meget ros og kæl. Afledning er godt: Kort NEJ, men det her MÅ du gerne. (Lege med legetøj, aes eller roses for det, de gør rigtigt).

 

Der, hvor kattenes adfærd er et problem, er tit: der ikke er plads til deres adfærd/forståelse af den ikke er komplet, de keder sig og laver ulykker(!).

 

Og har man husdyr, så må man leve med- at ens hjem ikke er, som dem udens. Ligesom folk uden børns hjem sikkert er pænere, de må købe de der lækre råhvide møbler og lædersofaer.

 

Jeg har vredet min hjerne, men jeg kan ikke se nogen nemme, pæne eller praktiske løsninger- udover moppen, eller katten må spise & drikke i køkkenet. Eller- at du køber en stor hundeskål- og aktiverer katten. Måske.

 

Pøj pøj med vand-katten!:rolleyes:

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...