Hop til indhold

Hvilken katterace skal jeg vælge?


rsfaber88

Recommended Posts

Eftersom vi har "fornøjelsen" af FORL, der er en rigtig møgtandsygdom, så ville jeg fravælge Maine Coon, Norsk skovkat- og huskatte.

 

4 af mine har det, og den ene har kostet 2000 kr i tandudtræk + det løse, men det er vores gamle kat, så... Han har lige besøgt dyrlægen (IGEN), så smertestillende, antibiotika og ormekur. Hvis det ikke virker- er det 2000 kr i narkose- igen. Han er kun 14 år, og en kærlig kat. Han SPINDER ved dr. dyr, så de dårligt kan høre lunger og hjerte. Til gengæld HADER han transportkassen. Dr dyr må tage hans temperatur- men kassen- nope! Han kradser ikke- men han har afgjort- gode lange kløer, så han kan klatre op på dyrlægens skulder.

 

Sådan som det ser ud med FORL, vil jeg faktisk ikke have en kat.

 

Mine er her- for at fange mus, og blive nusset på mavsen. Som det er- er dem af mine huskatte af siam-aftstamning fri fra FORL.

 

Men de er temperamentsfulde katte- de stresser ekstemt meget, når de skal se dr. dyr. Men det gør mine huskatte også.

 

Jeg ville vælge en kat fra et internat (så er den ordnet!).

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej

Jeg overvejer at anskaffe mig en kat. Spørgsmålet er så, hvilken race skal jeg vælge.

Katten skal være indekat, så er der nogen racer jeg skal gå efter, eller undgå?

 

Jeg er selv indehaver af en lille ragdoll pige som jeg er lykkelig for, men det kommer jo an på hvad du søger.

 

Ragdolls er kendt for deres rolige temperament hvilket jeg kun kan bekræfte. Hun er indekat. Vi har ikke selv børn, men når jeg har besøg af mine nevøer på fem og to år kommer hun frem og leger. Når vi generelt får gæster går hun med ud og åbner døren osv. Det er kun en race jeg kan anbefale

 

Og så er det jo bare verdens smukkeste kat :-D

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...