Hop til indhold

Kræft vs. mennesker?


Jens Læske Bach

Recommended Posts

Katte Kræft vs mennesker

 

 

Hej, min Hun-kat(sommerregn) har lige fået konstateret mælkekirtle kræft af vores dyrelæge.

Det er jeg naturligvis meget ked af, men vi har besluttet at få katten opereret og vi håber på det bedste!!!

 

 

Mit spørgsmål kommer her.

 

 

Da jeg har angst, kommer det naturligt at begynde at blive nervøs over at jeg også får kræft.. Spørgsmålet er som følger. Min kat har kræft og lopper, når lopperne kommer fra katten og har suget blod, og kommer over på mig, og suger blod, er det muligt at dette vil smitte kræften? eller hvor virker alt det her, er det overhovedet muligt at kræft kan smitte.

 

Jeg er totalt blank på dette punkt, og håber nogen kan kaste lyd over sagen

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej en loppe kan ikke sprede kræft. Alt afhængig af hvilken kræfttype katten har kan den metastasere (sprede sig) til andre organer i kroppen. I forbindelse med denne spredning har kræftcellerne en vandring i blodbanen. Men loppen spytter jo ikke opsuget blod ind i dig så jeg tror virkelig ikke på at der er en potentiel risiko forbundet med lopper og spredning f kræft.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...