Hop til indhold

"Pletblødning"


swt

Recommended Posts

Hej

 

Min kæreste og jeg har en killing på knap 6 måneder. Hun er en indekat, så hun har ikke haft mulighed for graviditet eller andre "udendørsaktiviteter"

Vores problem er, at sommetider efter hun evt. har stået i vores håndvask, er der (få) små blodpletter efter hende.

Hun har et lille sår i nakken og et på siden af halsen, men hvis vi rører (forsigtigt) ved det, får vi ikke noget blod på fingeren. Der er heller ikke noget blod i kattebakke, urin eller afføring.

 

Er der nogle der har råd til hvad det kan være?

 

Mvh

Desperat katteejer

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej swt. Kan det være lopper? Loppe afføring er indtørret blod der bliver rødt når der kommer vand på. Hvis hun står i en fugtig håndvask og der drysser lidt loppeafføring af hende vil det farve vasken rød i små pletter. Det er ikke altid man kan se lopper i pelsen, men måske kan afføringen ses som små sorte prikker. Køb evt. en lusekam og tjek hende med den. Alternativt købes middel mod lopper (spot-on) og hun behandles med dette. Har hun sår i nakken og på halsen fordi hun klør?

 

Er det ikke lopper er det meget svært at lokalisere blødningen, når I ikke engang selv kan finde årsagen. Her vil jeg anbefale dyrlæge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...