Hop til indhold

mine katte kan ikke enes


kimer82

Recommended Posts

Hej folkens.

 

Jeg har et meget stort problem. Vores hunkat ca. 6 år. gammel fik killinger for ca. 6 mdr. siden. den fik 3 killinger. Vi kom af med de 2 killinger og beholdte så den sidste killing (hunkat). Men nu begynder missemor at væse af killingen. og kommer sjællent hjem. og når den kommer hjem må vi lukke killingen ind i et andet rum så moren kan spise. men ligeså snart den er færdig og vi lukker killingen ud fra rummet vil missemor ud igen. killingen er nu 6 mdr. Missemor er ikke steriliseret.

 

Kan vi på nogen måde få dem til at være i samme hus når det er missemors killing.

vil det hjælpe at steriliserer missemor

 

Til sidst: killingen er så glad for os så den skal med os over alt. og helst putte hos os hele tiden når vi sidder ned. og den vil kun ud når den skal lave stort og småt, selvom den har kattebakke

 

håber nogen kan hjælpe os

 

kimer82

Link til kommentar
Del på andre sites

Katte er ikke (som mange tror) sociale dyr, så det er helt normal adfærd. De eneste sociale kattedyr der findes er løverne. Dog kan man i langt de fleste tilfælde sagtens føre to eller flere katte sammen, men det kan tage lang tid (dage, uger og sågar måneder), før de har vænnet sig til og accepterer hinanden. I dit tilfælde er det dog en ganske anden ting som gør sig gældende, og det er, at det er normalt på denne tid i killingens alder at de forlader moren. Derfor hvæser moren af killingen. Jeg ville helt klart prøve at få både moren og killingen steriliseret. Det kunne afhjælpe problemet, men i dyrenes verden er der ingen garanti for noget, da alle er individualister.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...