Hop til indhold

Siam og tabbygener


Pinny

Recommended Posts

Min prinsesse Pind (oprindelig hed hun Pindsvin pga af sine sære farver) er, tabby tortie, men på "midten" er farverne simpelthen afblegede. Hun har fine sorte(røde) i ansigtet, fra ryg til ben- og fra bagben og ryg til hale.

 

Men på siderne er hendes farver blege. Nu har jeg så set andet afkom i 3. 4. af siamgeneration (1. er gerne helt sort)- der også er blege på "midten"(ikke bugen- men siderne), når de er tabby eller røde.

 

Nu findes der jo siam med tabby, men de ser slet ikke sådan ud, de har kun tabby på points, hoved og hale.

 

Min kats mor- (hun var sort med lidt hvidt, hendes mor var blå)- gav så blå, sort (helt uden hvidt), tortie , tabby med meget hvidt (hun er langtudet så, der kan være en skovkatblanding ind over), blåtabby med hvidt (dito)

Min Lille sorte (sort med hvidt) er også sådan en smuk højbenet stor kat, så ham og blåtabbien, har nok samme far. Men ikke samme mor! Lille Sortes mor er tabby med hvid underkæbe, og hun er lille.

 

Men siam + tabby- kan så i n'te generation give sjove farver.

 

Pind er så lidt nervebetonet- eller har været hund i sit tidligere liv: Hun Logrer med halen! Jamen, dét gør hun! Hun er ikke agressiv- udover hun napper mig i albuen, når hun bliver jaloux. Hendes søster både prikker og bider, når hun vil ses. Men hun logrer ikke.

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...