Hop til indhold

Min hunkat vasker hele tiden hankatten


Charlie&Phoebe

Recommended Posts

jeg har to katte, som er meget glade for hinanden. Hunkatten, Phoebe, vasker sig utrolig meget, men hun bruger mest tid på at vaske hankatten, Charlie! Hun slikker og vasker ham konstant, og han er ikke altid lige imponeret over at hun altid kommer, og nærmest sætter sig ovenpå ham, for at vaske. Tit går han sin vej, men hun følger efter for at vaske videre. De er indekatte, og meget renlige, så det er nu ikke fordi de er beskidte på den måde. Phoebe er en lille bitte kat, og Charlie er en kæmpe hankat, så det ser sjovt ud :-) men jeg vil høre om det er normalt eller i har oplevet noget lignende.

Link til kommentar
Del på andre sites

Yep! Men ofte er der noget dominans i det, den der vasker er, mere dominant end, den der vaskes på.

Det kan dog også være "moderfølelse", min Bisse (hun) vasker på Plå (han) fordi, han er hendes lille (store) killing, selvom de er halvsøskende. Og han nyder det!

 

Da Bisse blev neutreret, lagde hun sig sammen med sin mors små nye killinger, hun lagde endda mælk ned! Jeg var lidt nervøs for stingene, men de holdt, og Plå var altså "pattebarnet" i dét kuld. (Der er tit en, og altid en hankat, der får lov længe efter alle andre er vænnet fra).

 

Min Blå og Klæbe er det lidt anderledes med, de er jævnaldrende hanner, men Klæbe gnubber sig opad Blå og vasker ham. Blå er ikke vildt begejstret, han er på mange måder en "bølle-kat", der forsøger at dominere alle de andre, men Klæbe (der ikke er demonstrativt dominant) bestemmer over Blå!

Og min lille hunkat Pind- er også dominerende overfor Blå. Eller meget uimponeret af ham.

 

Alle mine er neutraliserede, Blå sent- og Klæbe tidligt. Så kønnet er ikke altid, det der gør forskellen, mere kattens personlighed.

 

Men katte er katte- der aldrig to, der er helt ens. :rolleyes:

 

Mvh

Pinny

Redigeret af Pinny
Glemte noget!
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...