Hop til indhold

Hvilken kat skal jeg vælge


Zorba

Recommended Posts

Hej allesammen på katteforum.

 

Jeg har endnu ikke kat men har bestemt mig for at nu skal det være, og vil derfor høre om I kan anbefale en bestemt race til en nybegynder?

 

Er der en katterace der er "nemmere" end andre, tænker på pelspleje osv. eller er det helt forkert at tænke over det, og skal jeg bare springe ud i det?

 

Er der katteracer der har tendens til sygdomme mere end andre, og er der noget jeg være opmærksom på når jeg er ude at se den lille killing hos opdrætteren.

 

Mange spørgsmål, men håber I kan hjælpe :-)

 

mvh Zorba

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej. Du skal bare springe ud i det :D Det er slet ikke så svært, og man lærer det hele henad vejen.

 

Selvfølgelig er langhårede racer mere krævende, når det gælder pelspleje - faktisk er de meget krævende! Og du skal også være opmærksom på indavl, så kig grundigt i stamtavlerne og spørg ind til indavlskoefficenten.

 

Husk at der også sidder en masse søde katte og killinger ude på internaterne og mangler et godt hjem.

 

Held og lykke med din kat :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej. Du skal bare springe ud i det :D Det er slet ikke så svært, og man lærer det hele henad vejen.

 

Selvfølgelig er langhårede racer mere krævende, når det gælder pelspleje - faktisk er de meget krævende! Og du skal også være opmærksom på indavl, så kig grundigt i stamtavlerne og spørg ind til indavlskoefficenten.

 

Husk at der også sidder en masse søde katte og killinger ude på internaterne og mangler et godt hjem.

 

Held og lykke med din kat :D

 

Hej Kattemor, mange tak for svar.

 

Jeg vil prøve at kigge lidt på internaterne.

 

Jeg tænkte godt at langhårs katte ville kræve mere pelspleje, men var lidt i tvivl om det galdt dem alle generelt :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg synes også du skal tænke på hvilket temperament du ønsker af din kat, da det også har betydning for den race du vælger.

 

Kender du nogle med katte, så eller se om du kan besøge nogle der har katte, måske flere steder.

 

Jeg vil selv undersøge det mere, da det er mange år, man skal leve sammen med katten.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 months later...

Jeg har en Norsk skovkat, som er en race som er så kærlig, så kærlig.

Han følger os med rundt over hele huset, er meget rolig, og om natten ligger han på min brystkasse og sover.

 

Der er også mange søde katte rundt omkring i Danmark på alle kattehjemmene og på internaterne:)

 

Held og lykke!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...