Hop til indhold

Hvad er det vores killinger kan se, som vi ikke kan se?


Susanne

Recommended Posts

Her i slutningen af januar flyttede vi ind i et lejet hus i en lille landsby, sammen med vores kat Bølle som vi har haft ca. et halvt år, desværre blev den for ca. en måned siden kørt ned få meter fra huset og overlevede ikke.

Ind til da har vi ikke oplevet noget mystisk i huset.

Men efter Bølle var død så var der meget tomt i huset, så vi besluttede at få to nye killinger, det blev to rød stribet søskende Olivia og Oliver, vi blev hurtigt forelsket i dem, desværre blev fornøjelsen meget kort med Olivia, efter kun at have haft den 4 dage kunne vi se der var noget helt galt med hende, så i løbet af ca. 10 dage var vi ved dyrlægen med hende 3 gange og det viste sig hun var født med en meget syg lever og havde stærk blodmangel, dyrlægen rådet os til at ende det her, for hun ville aldrig blive rask og skulle have en fremtid med tvangsfodring hver dag og medicin hver dag resten af livet, vi fulgte dyrlægens råd selv om det var utroligt hårdt.

Inden den beslutning havde vi en meget mystisk oplevelse i huset, en eftermiddag sad jeg i sofaen, min forlovede var i soveværelset og de to killinger stod på gulvet foran mig, den ene foran den anden, pludselig kiggede den der var længst væk fra mig hen mod døren til et ekstra værelse vi har hvor døren stod åben og så begyndte den pludselig at hvæse rigtigt meget og hårene på ryggen af den rejste sig og halen blev meget stor, jeg blev meget overrasket for der var intet at se hvor den blev ved med at kigge hen.

Efter at Olivia desværre havde forladt os, syntes vi det var synd at broren pludselig var alene, for den var jo utroligt legesyg, havde meget energi at brænde af og sov altid sammen med sin søster, så vi besluttede at få en killing på omkring samme alder, så den ikke var alene, hvilket var en god beslutning, de første dage var dog lidt barske, men vi købte en duft spreder til stikkontakten med duft der skulle berolige katte, og det var virkelig et vidundermiddel, nu sover de sammen, følger hinanden hele tiden, leger sammen, spiser sammen, lærer hinanden ulykker og vi har endda set dem gå i katte bakken sammen.

Her for få dage siden skete der dog noget meget mystisk igen, mig og min forlovede sad en aften i sofaen og begge killingerne lagde også og sov i sofaen, pludselig rejser Oliver sig op og kigger stift på et bestemt sted i stuen og den bliver ved længe uden at røre sig, så vi begynder begge at kalde på den for at få den til at slappe af og få en reaktion fra den, men der sker intet... vores kald må have vækket den anden, for pludselig rejser den sig også op og stirre samme sted hen, men kun kort tid, så flygter den op på sofaens ryg og ned bag sofaen hvor den gemmer sig længe, Oliver følger efter og på ryglænet, men vender sig dog om og kigger igen og beslutter alligevel sig for at ligge sig på sofaen igen.... igen kunne vi bare intet se i den retning hvor de blev ved med at stirre hen.

Er der nogen der ude, som også har haft den slags oplevelser?

Venlig hilsen

Susanne

Link til kommentar
Del på andre sites

I skal nok tjekke huset for Mus- eller Rotter 8tror jeg mest på). Vi bor også i et gammelt hus, og mine katte reagerer ikke på "spøgelser".

Derimod er rotter farlige for killinger, de kan bide dem ihjel- det kan mus ikke. Så katte lærer ikke at dræbe rotter af deres mor, de kan få serveret døde rotteunger, som mine hunkatte gjorde. Men - de hentede dem ved naboen!

 

Den eneste gang min unge hankat ved en fejl, var lukket inde i skuret, og fangede en rotte og gnavede i den. Så havde jeg rottemanden ude- men der, var kun den samme. Og hunkattene tog rotteunger ved naboen.

 

Vi har så haft mus i etageadskillesen, som kattene kunne høre og følge, men jeg er desværre halvdøv. Så jeg kunne kun se det på kattene- og min søn på besøg fortalte det.

Det er ikke så rart, da det kan give musegnav i ledninger- i værste fald ildebrand.

Men man kan få musesikre kabler, og det bør man nok. På landet og op til marker.

 

Mit andet bud er en mår på loftet. Men det kan man se, ved at tjekke om, der er bæ.

 

Mvh

Tine- der har haft *mus* på loftet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...