Hop til indhold

Min hunkat er frygtelig bange... Kronisk...


LAlitouche

Recommended Posts

Min hunkat Cairo har altid været en meget indadvendt kat og hun har altid været meget forsigtig. Men de sidste 8 mrd. er det blevet værre og værre. Der er INGEN der kan komme til hende og vi kan ikke lokke hende frem fra hendes "skjulested" som er på et vores arbejdsværelser. Hun er kun derind og går så ud og spiser og i kattebakke og går så ind igen. Hun kommer ikke tæt på os. Hun kommer nogle gange ind i stuen og snakker også går igen. Jeg er meget urolig for syns det er synd for hende at hun er så kronisk bange. Vi kan ikke gå på toilettet eller ud i køkkenet imens hun er der for så løber hun med det samme.

 

Jeg har overvejet at ringe til min dyrelæge og spørg til råds hvad vi har af muligheder, men ville gerne høre nogle erfarne katteelskere først:)

 

Vi har to katte og den anden, Luna er meget imødekommende og sover ved mig hver nat og vil faktisk helst være i samme rum som os. Jeg har søgt lidt på nettet hvad man kunne gøre og der kommer kun råd når katten bliver bange i perioder for feks torden, men ikke når den er det kronisk..

 

Er åben for alle råd, bare jeg kan prøve at gøre noget for hende, for synes det er synd at hun lever sådan.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvordan er forholdet kattene i mellem? Er der sket noget? Hvor gamle er de?

 

Hvis Lunah er blevet dominant, kan den anden sagtens trække sig.

 

Jeg har en hunkat, der er meget bange for to af mine kastrater, resten hvæser hun af- og hun kommer kun ind for at spise og sove. Hun kan så gå sin vej- og hun elsker mennesker, hvad resten absolut ikke gør!

 

Så hendes adfærd er forskellig.

 

Nu dine katte er inde- ville jeg prøve med det der dufthormon, Feliway. Det fås i ting til kontakter- og er lugtløs for mennesker. Det sender et beroligende signal ud. Det fås også som spray, men jeg ville vælge det andet først.

 

Jeg læser lidt, du er træt af katten? Jeg tror ikkke,, hun er ved at dø af skræk, men hun er måske en kat, der trænger til et ene-kattehjem. Eller et, hvor hun kommer ud.

 

Mine de reserverede kommer da af og til og vil aes- bigtime. Bare ikke altid eller hele tiden.

 

Har du prøvet bestikkelse? Sæt dig med en god bog/blad- læg en frikadellebid, ost, tun- eller hvad katten nu vil sælge sin lille kattesjæl for. Tag det roligt, lad den komme til dig- prøv at ae lige så forsigtigt på det gode sted over haleryggen, vær rolig- lad som intet. Prøv igen næste dag.

 

Min Anton er også sky, men når han så er overtalt til, at mennesker er egentlig søde, så er han sognets næstværste mijav-kat! Ae mig! Se Mig! Mijav!.

 

De vil gerne, når de lige kommer i tanke om det.

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...