Hop til indhold

Skraben med poten


Chrissy

Recommended Posts

hejsa alle

 

Jeg har en dejlig blandingskat af Norsk Skovkat og Bengaler eller Kenyansk vildkat (vides ikke med sikkerhed). Jeg ved ikke om hendes adfærd har noget med de racer hun indeholder at gøre, eller om det er helt normalt katteadfærd.

 

Hun er begyndt at skrabe med poten på gulvet ovre ved madskålen. Der er mad i skålen, og hun gør det hele tiden, efter hun har spist. Jeg har prøvet om det handler om hun vil have ny mad, eller om det er fordi hun gerne vil ud, men ingen af de her ting lader til at være tilfældet.

 

Det er ved at drive mig til vanvid at høre på den her skrabelyd, bare jeg dog vidste, hvad hun vil?

 

Er der nogle der har oplevet noget lignende, eller bare ved, hvad hun prøver at signalere til mig? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Okay, men hvis det er det hun gør, er det så helt normalt adfærd, for jeg har ikke set det før ved andre katte jeg har haft.

 

Det er også noget forholdsvist nyt hun er begyndt på, sådan indenfor de sidste 3 mdr. Hun er nu 3 år, og har altså ikke gjort det tidligere...

 

Har du eller andre gode ideer til, hvordan jeg får hende til at stoppe med det igen?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg ville nok prøve at aflede hendes opmærksomhed med legetøj eller andet... Jeg synes tit at min hunkat får ideer i perioder -hun har lige haft et flip med at åbne ALLE skabslåger i vores entre flere gange i døgnet. Vi begyndte at aflede hendes opmærksomhed når vi hørte hende mosle derude, det har hjulpet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...