Hop til indhold

Lorte kat


Nansi117

Recommended Posts

Det er godt nok lang tid siden jeg har været herinde! For det første velkommen til alle de nye der er kommet siden jeg holdte pause, og godt at se jer til dem jeg har stødt på før :):)

 

nu står jeg i den situation at min missetat på lidt over 1 år, er kommet op og slås med en kat heroppe, der er selvfølgelig mange katte heroppe og det er naturligt og han har en "veninde" hvor de leger lidt frem og tilbage, og vi kender alle kattene heroppe og ejerne, men nu er der kommet en som ser vild ud og har ikke andet end sår og skader, og den er slet ikke menneske vant, hver gang jeg bare er 15 m væk fra den flygter den, så er næsten sikker på den ingen ejer er, men den er meget efter min kat, og dum og uvis som han nu er forstår han ikke de forskellige signaler og går ikke væk før det er forsent..

 

Mig og min mor og far har prøvet at jage den væk og hvæse af den, og det hjælper i 5 min også går den lige i flæsket på min lille skat, så lukker vi ham inde i huset, men det kan han slet ikke forstå, og min far truer med at han vil kaste sten efter den, men det vil jeg ikke have, der er ingen grund til yderligere mishandling. Men jeg vil selvfølgelig ikke kun lukke ham inde i huset når han er vant til at kunne komme ud og han nyder det.

 

Så har i nogle gode råd til at få den uønskede kat væk, evt ringe til kattens værn? Har brug for et godt råd :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du er selv inde på at ringe til KV - og det vil jeg da klart gøre

 

Jeg er ikke meget for at kaste med vand efter katte, men lige netop den kat vil jeg altså ikke være ked af at kaste en spand vand efter...

Hvis din kat har været i kamp mod den kat, vil jeg anbefale dig at tage til dyrlægen og få testet for FIV/FELV (sådan en test tager max 15min - kræver bedøvelse og udtagning af blodprøve). FIV er meget smitsomt og kan føre til en smertefuld død. FIV smittes gennem bid. Og katten kan ikke helbredes for det. Katten mister sit umunforsvar, og sår og rifter kan ikke rigtig heles, og der bliver ved med at komme div. sygdomme, da imunforsvaret ikke fungere rigtigt.

Det var ikke for at male fanden på væggen, men jeg vil tage testen for en sikkerhedsskyld, særligt når du beskriver den vilde kat med mange skrammer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...