Hop til indhold

Manglende muskelmasse


Bettemissen

Recommended Posts

Hejsa, jeg har fundet en stor killing i mit udhus for et par dage siden. Hun er meget tynd og havde flere flåter som jeg har fjernet, og har herefter givet hende opblødt mad med kattemælk. Jeg kan se hendes ene bagben hænger lidt skævt ind under hende. Hun støtter kun lidt på det, det er dog blevet bedre. Jeg har mærket og trykket på det, og det virker ikke til hun har ondt. Dog mærkes det heller ikke som om der er muskelmasse? Hun er ganske vist meget tynd, men man kan da mærke muskel på det andet ben. Højre bagben er kun knogle.. Har I oplevet det før? Hvad kan det evt skyldes?

Link til kommentar
Del på andre sites

Katten har muskelatrofi på højre bagben. Det skyldes længere tids inaktivering af benet. Har det fx. været brækket har hun ikke støttet på benet og så svinder musklerne ind, fordi de ikke bliver brugt. Hvis du syntes hun støtter mere og mere på benet for hver dag der går er det jo fint. Mit bud er at hun har en gammel skade - fx. en fraktur som er begyndt at hele op. Hvis benet sidder skævt under hende var det måske en ide at få undersøgt hende hos en dyrlæge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...