Hop til indhold

Vi er flyttet og katten løber tilbage ...:-(


Recommended Posts

Hej.

Jeg har et akut problem med min kat (kastreret hankat), som jeg håber, I kan hjælpe mig med.

Vi har en kat, der er ca. 5-6 år gamle. Det er en alm. huskat, der også er udegående. For ca. 1 år solgte vi vores hus og byggede et nyt hus ca. 1 - 1,5 km derfra. I den tid, hvor vi ikke havde hus, boede katten hos vores gamle naboer. Dem var han gode venner med og var vant til at komme der. Han har dog aldrig før fået mad hos naboen. "Flytningen" af katten til naboen gik uden problemer og hans ophold forløb uden problemer. Da det nye hus var færdig og vi var flyttet ind og var kommet på plads, hentede vi katten hos de gamle naboer. Vi holdt katten indenfor i lidt mere end 14 dage og spredte hans brugte kattebakke ud rundt om i haven, så han kunne finde tilbage. Det gik ellers fint i godt et halvt år. Han kom og gik, som han plejede at gøre. Dog har hans vaner forandret sig lidt. Før sov han hele dagen inde og var væk om natten. Efter flytningen var han væk i ca. 1 døgn, kom hjem hver aften og var hjemme i ca. 2 timer, hvorefter han forsvandt igen i ca. 24 timer. Nu er katten begyndt at løbe tilbage til vores gamle naboer. I løbet af de sidste 10 dage har vi hentet ham 3 gange. Når vi henter ham, bliver han inde i ca 1½ dage og så går han ud igen. Der går ca. ½ dag inden vores gamle naboer ringer og fortæller, at han er ankommet der.

Jeg ved snart ikke mere, hvad jeg skal gøre og er rigtig træt af situationen. Vores gamle naboer har givet ham mad og lukket ham ud igen, men han henvender sig dér igen efter et stykke tid og kommer ikke hjem til os igen.

Hvad kan vi gøre? Hvordan kan vi få ham til at lade være med gå tilbage? Skal naboerne lade være med at give ham mad og "smide" ham ud igen med det samme og ellers ignorere ham? Skal de overhoved lukke ham ind?

Det ville glæde mig med nogle gode råd, da jeg synes, at det også er synd for katten, at vi skal hente ham 2 gange om ugen. Vi har snakket om, at vi ville kunne leve med, hvis katten kom begge steder. Men det er nok ikke nemt.

Tak for jeres råd. Jeg glæder mig til jeres svar.

Mvh

Andrea

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...