Hop til indhold

Trives min Ragdoll?


aeac

Recommended Posts

Hej folkens!

Min kæreste og jeg har en ragdoll han på ca 1 år, som er indekat da vi bor på 5. sal midt i KBH- vi er SÅ glade for ham, den smukkeste kat i verden! <3

 

Men nu er jeg begyndt at blive lidt bekymret for om han nu også trives? Det er min første kat og føler måske lidt, at jeg ikke altid forstår hvad det er han siger til mig? Han miaver/snakker meget!

 

Føler bare aldrig jeg kan stille ham tilfreds- hvis han miaver og jeg nusser ham, så spinder han og går væk mens han spinder? Så bliver jeg i tvivl om han vil nusses eller ej?

Og nogle gange er det godbidsskuffen, der får kærlighed- og det er noget jeg self kan forstå! Men andre gange er det bare væggene eller dvs to bestemte steder, som altså bare er almindelige væghjørner? Ligesom han ikke længere sover i sengen eller hopper op og ligger sig ved siden af en, når man ligger i sofaen, som han gjorde som lille killing. Ligesom jeg er tvivl om det er fordi han keder sig, selvom vi stort set altid er hjemme da jeg læser STX og min kæreste arbejder hjemme, så vi er her altid meget og er også flittige til at lege med ham.

 

Problemet er vel i bund og grund om det er normalt at katte bare snakker meget? Og om det er mig, der er en dårlig "mor" fordi jeg ikke altid forstår hvad det er han vil have eller om det også bare er helt almindeligt? Eller om han føler sig alene og vi måske bør anskaffe os en kat mere?

 

Håber i har et par gode råd derude eller måske kan forklare nogle af de ovennævnte ting:)

 

-Alexandra

Link til kommentar
Del på andre sites

Umiddelbart ville jeg ikke bekymre mig :) Min pige snakker som et vandfald, nogle gange fordi hun gerne vil nusses, andre gange kan jeg simpelthen ikke gennemskue hvorfor hun snakker. Jeg tror bare nogle katte er mere vokale end andre, nogle gange uden noget grund :)

 

Et forsigtigt pip kunne måske være at han keder sig lidt, og derfor er restløs. Har i overvejet om han kan få en legekammerat? Der er bare noget en ven gør bedre end du kan :) Når du først har set hvor meget glæde to katte har af hinanden vil det være svært at se hvordan det kan være anderledes :D Min kæreste og jeg kan da godt bruges til at lege med, men der er nu ikke noget bedre end en god brydekamp med en anden mis :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender virkelig til din situation. Jeg bor også i lejlighed i kbh. Jeg har to birmaer. I et par år havde jeg kun min ene birma. Han gik hvileløst rundt om aftenen og miavede konstant. Han ville genrne kæle lidt, men egentlig helst lege. Jeg havde virkelig fornemmelsen af, at han kedede sig og jeg begyndte derfor at tage ham med ud i sele. Det elskede han og det gjorde ham dejlig træt og fuld af indtryk når vi kom ind i lejligheden igen. I vinterhalvåret kom han ikke så meget ud og han begyndte at kede sig igen. Jeg købte derfor en birma mere. Siden hun kom ind i huset har han ikke virket rastløs en eneste aften :) Han kan stadig godt ville have min opmærksomhed fremfor hendes, men at se de to misser spurte rundt i hele lejligheden er en fryd.

 

Mit råd er derfor: Tænkt på om du måske vil have en kat mere? Overvej at tage ham med ud. Det kræver tilvænning, men vejret er jo til det for tiden :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kender virkelig til din situation. Jeg bor også i lejlighed i kbh. Jeg har to birmaer. I et par år havde jeg kun min ene birma. Han gik hvileløst rundt om aftenen og miavede konstant. Han ville genrne kæle lidt, men egentlig helst lege. Jeg havde virkelig fornemmelsen af, at han kedede sig og jeg begyndte derfor at tage ham med ud i sele. Det elskede han og det gjorde ham dejlig træt og fuld af indtryk når vi kom ind i lejligheden igen. I vinterhalvåret kom han ikke så meget ud og han begyndte at kede sig igen. Jeg købte derfor en birma mere. Siden hun kom ind i huset har han ikke virket rastløs en eneste aften :) Han kan stadig godt ville have min opmærksomhed fremfor hendes, men at se de to misser spurte rundt i hele lejligheden er en fryd.

 

Mit råd er derfor: Tænkt på om du måske vil have en kat mere? Overvej at tage ham med ud. Det kræver tilvænning, men vejret er jo til det for tiden :)

 

 

Du har helt ret, at gå tur med katte giver dem rigtig mange indtryk, men man skal være opmærksom på at nogle katte bliver BIDT af det, og derfor bliver en pestilens hvis de ikke kommer ud på samme tidspunkt de plejer.

 

Jeg har to venner, der "kom til" at gå tur med deres to katte, nu bliver de nødt til at "sluse" sig ud og ind af lejligheden fordi kattene bare gerne vil ud! og begge katte har faktisk fri adgang til en lille løbegård døgnet rundt. Jeg siger bestemt ikke dette for at skræmme dig, det er super hyggeligt at gå tur med misserne, men det forpligter! :D

 

Vær forresten forberedt på maaaange mærkelige blikke når du kommer gående med en kat i snor :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror egentlig, Jeres kat har det godt. Jeg har nogen der sidder og siger MIIIAV inde i stuen, som om han er en lillle forladt killing- og ikke en Klæbekat på over 6 kilogram! Med et fjæs, der burde få en rocker til at køre i grøften.

 

Mine kommer så ud, men Klæbe kan udstøde det det helt alene i verden nervesavs-mijav- også ude. Han er en kælegris- en lille killing, der skal nusses på sin lille mavse.

 

Katte er- katte!

 

Prøv at skift legetøjet- læg noget i skuffen, tag det frem igen. Altså IKKE noget katten leger med. Men når det ligger forladt. (Jeg har givet dette råd om at tage legetøjet væk før- til en, som så sagde, det kunne de ikke, da katten jo legede med det...

 

Mine elsker, når jeg går rent (Okay- ikke lige støvsugeren!), men så sker der noget. Jeg flytter på møblerne- og finder det legetøj, der er derunder. Eller roder efter det med min stållineal under de tunge møbler. Min støvsuger er god til at æde katttelegetøj.

 

Katte KAN have meget glæde af hinanden, men ikke alle.

 

Anskaffer i en mere så sørg for, at der er 14-21 dage, hvor den er på prøve, så den kan komme retur. Det er synd for unge katte, hvis de har FOR mange hjem.

 

Held med mijavkatten.

OBS: Jeg har ikke katte i sengen! (Æhm Pind tæller ikke)

 

Mvh

Pinny

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...