Hop til indhold

Kat jagter sin egen hale


Lisemis

Recommended Posts

Hej folkens!

 

Jeg har lagt mærke til at min kat har tendens til at jagte sin egen hale. Er det normalt? Det ser slet ikke ud som om at hun tror den er en del af hendes egen krop, og angriber den derfor voldsomt ved at bide og kratte i den, til hun begynder at hyle eller hvæse :( Jeg har yderligere to katte, der ikke går sammen med hende da hun er aggressiv over for andre katte, og de har slet ikke vist tegn på lignende adfærd, så jeg vil vel egentlig bare vide om at er normalt, og hvis det ikke er, hvad kan jeg så gøre ved det? :confused: Håber i kan hjælpe :)

 

mvh

 

Lise

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne også være en rigtig dårlig vane kommet af fx kedsomhed og /eller frustration. Jeg ville klart få hende undersøgt asap. Hvis der ikke er tegn på sygdom i hverken hale eller sind, så ville jeg meget kraftigt overveje at give hende til nogen hvor hun kunne få mulighed for at komme ud, og hvor der ikke boede andre katte. Det lyder ikke til at hun har det sådan rigtigt godt, med det mønster... Og hvis hun bider/kradser hul kan der jo også komme smertefuld infektion i såret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej igen folkens :)

 

Nej hun kratter eller bider den ikke til blods, det ser bare ud som om hun undrer sig over den når den 'logrer' og jager den så efterfølgende. Jeg har for nylig haft hende med til dyrlægen, og der fik jeg at vide at hun var en sund og rask kat med god pels osv, så der er ingen problemer med pelsen på halen eller noget. Hun har aldrig gået sammen med mine andre katte, da de fra starten af ikke kunne lide hinanden, og så turde jeg ikke tage nogle chancer. Hun har generelt altid været en énpersonskat (hvis der er noget der hedder det) da jeg fandt hende helt forladt da hun bare var en ganske lille killing, så jeg ved ikke om hun ser mig som en slags mor, da hun ikke rigtig bryder sig om andre end mig og min aller nærmeste omgangskreds. Hun kommer ofte ud i en stor kattegård hvor der er buske og træer hun kan klatre i. Jeg tror/håber ikke at der er noget alvorligt galt med hende, men jeg vil helt klart prøve at distrahere hende næste gang hun begynder at jagte sin egen hale :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...