Hop til indhold

Hunkat strinter


Recommended Posts

Hej alle!

Jeg har en hunkat på snart 2 år som strinter inde.

Hun er indekat, og blev for 1/2 siden steriliseret..

Hun strintede meget på inden sterilisationen, mest på tøj og håndklæder (rent som beskidt).

Efter sterilisationen sker strintningen ikke så tit, men stadig nogle gange om ugen (før var det flere gange om dagen)

Hun har altid en ren kattebakke tilgængelig.

Er der nogle der har nogle bud på, hvorfor hun gør det?

Trives hun ikke, eller er det en form for provokation, og hvad kan jeg som katteejer gøre?

Udover dette er hun en meget social og kærlig kat, sover i sengen, og elsker at putte..

 

Håber at der er nogle derude som har nogle gode råd eller bud på hvorfor hun gør det.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min hankat var ved at løbe ind i vanen omkring strintning, og da min bolig er en lejebolig gik jeg i panik over hvad jeg skulle gøre med væggene hvis de fik strint på sig. Så jeg gik til ekstremer og satte papir op i kattehøjde hele vejen rundt, og når jeg bustede ham i at strinte fik han en verbal lussing og blev sat i karantæne på toilettet i 5 minutter.

 

Det tog ham 4 dage, men han har ikke strintet lige siden. (Der er gået ca. 3 uger nu)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mit problem er at jeg aldrig har set hende gøre det, og at hun sandsynligvis kun gør det når hun er alene. Hun gør det nemlig ikke kun på tøj som f.eks. lugter af noget særlig, både på rent og beskidt vasketøj, hun hopper sågar nogle gange ind i skabet og strinter.. (Nu husker jeg altid at lukke skabslågerne)

Link til kommentar
Del på andre sites

Problemet er at hun først har fået vanen.

 

Du skal have brudt hendes vane, og dette kan være meget svært.

 

Hun skal ikke have adgang til tøj (som du skriver hun tisser på).

 

De steder hun har tisset kan du bl.a. vaske med hvid eddike, brug det også gerne i stedet for skyllemiddel.

Det fjerner lugten af kattetis.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Miisabella

Hej. Min hankat Frodo på 7 måneder har det også med at tisse på ting - og specielt bløde ting.

Jeg har af dyrlægen fået anbefalet et produkt ved navn Feliway, men synes ikke umiddelbart at det har haft nogen virkning. Derudover er han blevet sat på diæt med Royal Canin Urinary...

Efter disse indgreb er der længere mellem tissetårene, men det er stadig rigtig irriterende...

Jeg har haft ham passet i mine forældres hus i ca. 10 dage hvor han ikke havde lavet ballade... Så jeg er kommet frem til at han keder sig fordi han er alene...

 

Tænkte det måske var informationer du kunne bruge... Måske noget af det hjælper hos dig? :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...