Hop til indhold

Snart katteejer - hvad er vigtigt?


Sandra

Recommended Posts

Min forlovede og jeg har netop bestilt en lille ragdoll-pige og om alt går vel, får vi hende i starten af maj. Vi glæder os rigtig meget og selvom der er lang tid til, går vi og tænker på hvad der skal købes ind - derfor denne tråd! Regner med at der er en masse kloge mennesker herinde ;-)

Vi køber selvfølgelig de obligatoriske ting såsom kattebakke, mad/vand skåle, legetøj, kradsetræ osv. Der er dog et enkelte par ting som vi lige vil høre:

Katten vil være alene i nogle af dagtimerne og vi overvejer derfor noget legetøj der kan aktivere hende i løbet af dagen. Hvad kan anbefales?

Vi snakker også lidt om transportkasse. Hvad er det bedste at anskaffe sig? Man kan få det hårde plastik men har set at man også kan få nogle i stof eller hvad man skal kalde det. Det vil ikke blive de vilde ture hun skal ud på kun til f.eks. dyrlæge. Det er udelukkende en kælekat så ikke noget med udstillinger osv. Derfor overvejer vi den af stof som kan klappes sammen med hvad er at foretrække?

Desuden er det jo stressende for sådan et lille kræ at skulle flytte hjemmefra så jeg har kigget lidt på feromoner (kan ikke lige huske hvad de hedder) som kan sættes i stikkontakter og som spray. Er det noget man bør overveje eller spild af penge?

Hold da op en smøre jeg fik skrevet. Håber at nogen har kæmpet sig hele vejen! Hehe

Desuden tager vi bare imod ALLE gode råd med kyshånd. På forhånd tak!

 

Venlig hilsen

Den snart meget glade katteejer

Link til kommentar
Del på andre sites

i har det væsentlige kan jeg se :) Kradsetræ skal i bruge går ikke udfra i ønsker ridser i jeres møbler :) Transportkasse vil jeg klart anbefale mine bruger også deres som huler, har lagt et fleecetæppe i hver deres og de elsker begge at sove der :) Legetøj er vigtigt noget aktivering hvis i kun ønsker 1 kat, især hvis det er en indekat i skal have, en drillepind hitter stort herhjemme, og tomme toiletruller :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht. til transportkasse vil jeg klart anbefale dem af plastik. De er ikke så kønne, men mange katte skider eller tisser under transport, og en fin flet/stofkurv er svær at rengøre/desinficere bagefter.

Det der Feliway har jeg set anbefalet flere steder. Hvis hun virker nervøs kan I da godt købe det, men jeg ville nok personligt se tiden an. Synes som regel dyr falder til i løbet af forholdsvis kort tid.

Mine katte er også glade for deres drillepind, og en bold, men ellers gider de ikke legetøj. Jeg ville ikke købe vildt ind af det... Jeg har skåret huller i en stor papkasse, og den har de stor glæde af. Eller en avisside foldet i vifteform og så bundet i enden af et stykke garn - det er også superpopulært her.

Link til kommentar
Del på andre sites

Min kat fik både en stof transport taske, og en plastik han valgte helt klart den ud af plastik!

Har også altid ville have haft en ragdoll - de er så dejlige ;)

 

Men syntes det lyder som en super idé at have noget aktivering derhjemme, da jeg også har en alene kat, altså han er nu 9 mdr. og har aldrig gjort noget ballade, mens vi har været væk :) (uden aktivering) men det er da helt klart en fordel! :D

 

Tillykke med hende

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Så har vi i dag været oppe og se det lille vidunder. Hold k*ft en fin lille killing. Slet ikke sjovt at man skulle køre hjem igen uden at have hende med :-( Skal hente hende op til store bededag så der er en måned endnu. Øv!

 

Kan meddele at vi har købt en hård transportkasse. Vi fandt en brugt til 50 kr så det er okay.

 

Vi har faktisk købt ALT. Hun kan bare komme! :-D Vi glæder os helt sindsygt og nu skal den måned gå hurtigt tak! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Et lammeskind. Mine er glade for dem- og når de har været i narkose- er det godt med et pelset underlag.

Normalt ligger 3 på det ene og to på det andet, og når de skal sove- skal det lige æltes godt og grundigt.

De ryger til vask på uldprogram, strækkes når de er våde- og børstes.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...