Hop til indhold

2 hankatte sammen


wenneberg

Recommended Posts

Hej alle,

 

Jeg er ny her på forum og har læst en del på siden.

 

Jeg har brug for hjælp, råd og vejledning ang. vores kat nummer to.

 

Vi har en dejlig blid, men nemt forskrækkelig hankat på snart 3 år, som er en blanding af maine coone og huskat. Han er meget legesyg og elsker at ligge på vores terrasse på 3. sal og kigge ud over skoven og søen i nærheden.

 

Vi valgte at få en ekstra kat, som vi fik i sidste uge. Vi hentede ham på et internat. En 9 mdr. gammel stor killing, grå/sort tabby, som er meget kælen.

 

Det gik rigtigt godt med at føre dem sammen, jeg havde været på internatet nogle dage, og sørget for at vores gamle kat kunne lugte til mit tøj når jeg kom hjem, så han kunne vænne sig til lugten af den lille ny.

 

Da de skulle mødes gik det rigtigt fint, og de har ikke sådan været oppe og slås for alvor.

 

Jeg er dog lidt bekymret, fordi jeg synes det ser ud som om den lille bliver trynet når de leget. Den kommer altid til at ligge nederst og hvæser og brokker sig en del... også selvom den anden kun lægger an til at ville eks. bide ham. Det skal siges at det ser ud til at min gamle kat er rimelig blid ved den nye, de bruger ikke kløer, ham "omklamrer" bare den nye og de bider hinanden lidt. Men skal jeg bare acceptere at der er en rangorden og at den lille vil være den "lille" fremover, den gamle er jo også noget større pga. det maine coone han har i sig. Eller skal jeg blande mig når de leger og forsøge at adskille dem?

 

Derudover vil jeg spørge om hvad i synes jeg skal gøre ang. et andet problem.

 

Den nye har tisset er par enkelte gange udenfor kattebakken. Jeg har kun den ene kattebakke som de generelt er gode til at dele. Men det er dog alligevel sket et par gange at den lille har tisset i brusekabinen, i en tom papkasse jeg havde stående i gangen og en enkelt gang i håndvasken. Det jeg gør er at sætte ham ind i kattebakken (den er lukket) nogle gang bagefter for at få ham til at besørge og det lader til at virke fint, men han tisser altså alligevel andre steder til tider.

 

Er der noget jeg kan gøre for at afhjælpe det?

 

Glæder mig til at høre fra jer og se om nogle har nogle gode idéer, råd eller tips og tricks jeg kan prøve.

 

På forhånd tak for hjælpen

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej og velkommen til

 

Jeg vil lade dem lege, den nye skal indordne sig under den ældres regler :)

 

Jeg synes du skal anskaffe dig en bakke mere. Grunden til den nye formentlig tisser andet steds kan være at den gamle vogter over bakken

 

Tak for svar Henriette :)

 

Det er også min egen indskyldelse at lade dem finde ud af det alene.

 

Mht ekstra bakke og at vogte... sådan oplever jeg det ikke. Vores ældste kat virker ikke specielt terretorial og lader også den anden være når den besørger sig. Det kan godt være han sidder udenfor kattebakken (det er en lukket model) når den anden er på wc, men han venter pænt udenfor og stikker så lige hovedet ind for at lugte når den anden er færdig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...