Hop til indhold

katten tisser ikke i katte bakken


bumle

Recommended Posts

Jeg har en lille kat på omkring 8 måneder, han har ikke lært at drikke vand så han for bare vådfodder (de dåser der koster 5.50kr i superbest,rema 1000) for engang imellem lidt vand i det vådfoder han spiser, prøvede at se om han ville drikker noget at det vand jeg satte frem til han her for nogen dage siden men ser bare ud til at lege lidt med skålen istedet for at drikke vandet.

 

Han har en opvaske balje til at bersørge i, med kattegrus fra superbest, det brune som ikke klumper, men han laver ikke stort i den, men gør det altid ude på badeværelset hvor katte bakken står (har ikke fliser på wcet), det værste er at han er begyndt at tisse langs panelerne langs wcet og ved soveværelset(for nogen få uger siden fik han lov til at komme ind til mig om morgen elllers plejede han at kradse på døren indtil soveværelset om morgen kl ca7.30-8 og da jeg er førtidspensionist så står jeg tit senere op da jeg ikke har nogen børn eller fritids intereresser som gør at jeg står tidligt op.

 

Han var meget længe om at lære at han ikke måtte tisse på gulvet (selv om han stadig gør det), så pga jeg i starten gav ham lov til at være i køkkenet,stuen,gangen og badeværelset, har han nogen gange tisset om natten i stuen så jeg har forskellige steder i gangen og stuen mørke pletter fra de gange han har tisset om natten og jeg først lang tid senere har opdaget det og har kunne tørre det op, har da også tit skældt ham ud som et barn der bliver skældt ud f.eks pga det tager noget slik i super markedet eller noget andet som barnet ikke må, så nu for han ikke lov til at være i stuen om natten (ikke kun pga det men også fordi han render tit oppe på sofabordet og mit skrivebord med computer og højtaler).

 

Den gang jeg var i forhold og vi have en gravid kat der kun fik 2 killinger der overlevede, havde vi en grå hankat som var kastreret, han gjorde det altid ud i katte bakken, tit når jeg skulle have en morfar kom han op og lå ved siden af mig sommetider lå han på min mave og om natten lå han også op i sengen (da vi kun have ham).

 

Men ham den lille sort og hvide basse kan jeg ikke få til at bruge kattebakken, han gør det kun en gang imellem ikke hver gang og det frusterer mig for det lugter, har på fornemmelse af at han ikke kan li når badeværelset nogen gange lugter af den wc luftfreskner jeg bruger, har ikke noget vidue kun en udluftnings ventil ved ikke helt hvad det hedder (har læste et eller andet sted at katte er vilde med duften af fyrenåle/juletræ, kan det passe?). Det er bare så irreterende at skulle tørre op hele tiden og så kan det gi mørke grimme pletter på gulvet som bestemt ikke er kønne at se på, i forvejen er der ridser på gulvet når han f.eks løber og leger med en lille bold, som heller ikke er pænt at se på (klipper selv hans negle)

 

 

HVAD GØR JEG?

 

 

 

(han er jo sød nok når han ligger og sover, kravler op på mig når jeg ligger og sover,slapper af på sofaen,nogen gange bider mig lidt i øret (ikke hårdt) sidder og kigger på jeg spiser eller om moregen hvor han ligger ved siden af mig i min dobbelt seng og jeg nusser ham imens han spinner og han bare vil nusses. Men er bare mega irreterende når han tisser der hvor han ikke må)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har afvænnet en kat ved, når jeg tog ham i at tisse forbudte steder, at tage ham med et fast "nej" og derefter placere ham i hans bakke. Han lærte det ret hurtigt.

Har du overvejet at fjerne de luftfriskere? De er altså ikke ret sunde for hverken dyr eller mennesker at indånde....

 

Det er ikke en luft frisker den er en air wick spraydåse,arasoldåse med luft i som drivmiddel og tit ser jeg det ikke når han gør det der hvor han ikke må

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...