Hop til indhold

Hvordan får jeg nattero?!


Anupta

Recommended Posts

Hej alle :)

 

Jeg er den lykkelige ejer af tre skønne huskatte - i hvert fald det meste af tiden.

Min ældste kat, Freya på 4 år, er rigtig god til at sove hele natten, men de andre to er en helt anden sag.

De er mor og datter: Sif på 3 år og Nova på 1 år.

 

Jeg går normalt i seng mellen kl. 23-01, og hver nat omkring kl. 3-4 stykker, får jeg ikke lov til at sove mere før kl. 7-8 om morgenen, for der vågner de to ballademagere op.

Nova kradser på skabe, spejle og vinduer, og spæner rundt i hele lejligheden. Sif mjaver, kradser på vinduet og bider og kradser i mine kasser og flette-kurve. Sådan fortsætter det hele natten, og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre.

I nat holdt de mig vågen i fem timer. Det er ikke til at holde ud!

 

De er alle tre udekatte, og kommer ud når de vil. Gerne om aftenen, så de er trætte - men det hjælper ikke. Jeg prøver at lukke dem ud om natten, fordi de er så aktive, men enten vil de ikke ud eller også vil de ind igen efter to minutter.

 

Hvad ?@!#% skal jeg gøre?! Jeg kan ikke holde til at få så lidt søvn hver nat.

Håber, der er nogen der kan hjælpe.

 

- Anupta

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for dit svar, Henriette :)

Kattelem er desværre ikke muligt. Det ville ellers være skønt!

Jeg må ud og købe nogle ørepropper, og så prøve om det hjælper at ignorere dem.

Jeg har sådan tænkt på, om de gør det for at få opmærksomhed, selvom de ikke henvender sig direkte til mig? For hvis ikke det er det, hjælper det nok ikke at ignorere dem?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...