Hop til indhold

Tilvænning til nyt foder?


Sofie Louise Rask

Recommended Posts

Hej :)

 

Jeg og min kæreste har for halvanden uge siden fået to dejlige katte fra Inges Kattehjem. De er nogle rigtig skønne katte, men vi har et problem med hensyn til foder. Mens de har boet på Inges Kattehjem i 2 måneder har de fået Royal Canin foder. Jeg og min kæreste er begge studerende og har ikke råd til sådan en slags foder, og det har ikke hjulpet synderlig at blande discount foder op med den prøve pakke med Royal Canin som vi fik med fra kattehjemmet. Vores hankat spiser en smule og går igen, men vores hunkat snuser til det og går.

De er begge vilde med vådfoder, men det skal de jo ikke have hver dag så ville høre om der er nogle herinde som kan foreslå os noget kattemad i den billigere ende som kunne være en mulighed?

 

Håber at høre fra nogle!

 

Hilsen

 

Sofie.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg vil så lige påpege at kvalitetsfoder er billigere end discount foder i længden. Så lige der vil jeg ikke gå på kompromi. Jeg synes I skal ligge et beløb af hver måned til jeres katte. Der kan jo ske noget uforudset. Og i de penge, sæt også fra til foder og div.

 

Vådkost er rigtig godt og de må gerne få det hver dag. Køb f.eks. en dås Lux (i Aldi 5,5kr - noget af det bedste vådfoder uden du bliver fattig) den kan sagtens holde 2-3dage med 2katte.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Jeg vil så lige påpege at kvalitetsfoder er billigere end discount foder i længden. Så lige der vil jeg ikke gå på kompromi. Jeg synes I skal ligge et beløb af hver måned til jeres katte. Der kan jo ske noget uforudset. Og i de penge, sæt også fra til foder og div.

 

Vådkost er rigtig godt og de må gerne få det hver dag. Køb f.eks. en dås Lux (i Aldi 5,5kr - noget af det bedste vådfoder uden du bliver fattig) den kan sagtens holde 2-3dage med 2katte.

 

Det glemte du at lære mine missere inden de flyttede ;) de insistere på en dåse om dagen til deling :D

 

Jeg helt enig Henriette ret :) Mine to katte spiser godt nok ikke meget tørfoder, på de tre måneder vi har haft dem har de måske spist ca. 2 kg i måneden til sammen :) og købes de store sække (10 kg) holder den jo længe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det glemte du at lære mine missere inden de flyttede ;) de insistere på en dåse om dagen til deling :D

 

Jeg helt enig Henriette ret :) Mine to katte spiser godt nok ikke meget tørfoder, på de tre måneder vi har haft dem har de måske spist ca. 2 kg i måneden til sammen :) og købes de store sække (10 kg) holder den jo længe.

 

Det beklager jeg - Men det kuld var også vådfoder junkies :) Selv Sherry og Sylvester er helt tosset med det :) Her vi dog gået ned til 1 dåse pr. dag til deling mellem 7 katte, men så får de også kyllinger om aftenen :) Tørkosten røres næsten ikke her, måske 200gram om dagen spises til deling :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...