Hop til indhold

Godt foder til burmesere?


Berkeley

Recommended Posts

Hej

Vores burmeser har nogle skaldede pletter, som er blevet undersøgt og behandlet på kryds og tværs - biopsier, antibiotika, Fucicort. Nu flere måneder og flere tusinde kroner senere har det egentlig ikke hjulpet - han har stadig pletter! Nu vil vi prøve noget nyt foder - kender I noget godt? Han har spist Whiskas de sidste mange måneder. Bortset fra pletterne er han glad og frisk:)

 

KH Berkeley og kat

Link til kommentar
Del på andre sites

alt andet er bedre end Whiskas ! De sælger udelukkende på deres reklamer og fordi de fleste katte bliver afhængig af skidtet. Mange katte elsker nemlig Whiskas og så kan det være så svært at få dem over på noget andet. Og hvorfor gør de så det. Jo forså Whiskas består af en stor mængder af både korn og sukker. To ting katte ikke kan omsætte noget som helst næring ud af.

 

Skal jeg anbefale dig et foder, er det foder UDEN KORN i, men derimod med en stor mængde af KØD som er det katte bør få. Det er noget dyre at købe end foder på korn, men ved at købe det dyre foder, der indeholder kød, omsætter katten også meget bedre næringsstofferne og der dannes derved færre pøller i bakken plus at katten får en meget større mæthedsfornemmelse og derved spiser mindre.

 

Af godt foder med en masse nærringsstoffer og kød, er noget af det bedste du kan give det foder som kaldes for Orijen. Det er den allerbedste du næsten kan give din kat bortset fra RIGTIG KØD som du selv spiser, men desværre også vild dyrt, på anden pladsen finder du i mine og mange andres øjne tørfoderet som hedder Acana. Det er næsten ligeså godt som Orijen, og bliver produceret det samme sted fra.

Det billigste som også er rigtig godt er et tørfoder som kaldes Feline Porta 21. Prøv at gå ind på www.zooplus.de eller www.zooplus.co.uk. Der findes også en dansk zooplus side, men som regel er den meget dyre end den engelske og tyske side. Dog er den danske zooplus side stadig langt billigere i forhold til butikspriserne.

 

jeg kan desværre ikke vejlede dig i noget bestemt godt foder til netop din race. Prøv at opret en profil på www.kattegale.dk. Her får du helt sikkert meget mere respons på dine spørgsmål. Der er siden mere "livlig"

Link til kommentar
Del på andre sites

Rigtig kød er faktisk ikke så dyrt igen, hvis man bare køber det i rigelige mængder. Jeg fodrer min kat med RÅT oksekød og kalun (koindermave og andre indvolde) og så får han RÅ kylling. Man må endelig ikke hverken stege eller koge kødet, da benene så bliver porøse og kan gøre skade på katten. Prisen på dette kød er ca. kr. 12 pr. hele kilo. Det kræver så også, at man køber mindst et hundrede kilo ad gangen. Jeg har slået mig sammen med min niece, som fodrer sin hund på samme måde. Katten (den voksne) skal så ca. have to procent af sin vægt om dagen. Så hvis man regner på det, så er det faktisk noget af det billigste mad man kan give sin kat, og så er det helt naturligt for den at få råt kød. Og netop pga. benene, så får katten heller ikke nogen tandsten som tørfoder giver.

Link til kommentar
Del på andre sites

Rigtig kød er faktisk ikke så dyrt igen, hvis man bare køber det i rigelige mængder. Jeg fodrer min kat med RÅT oksekød og kalun (koindermave og andre indvolde) og så får han RÅ kylling. Man må endelig ikke hverken stege eller koge kødet, da benene så bliver porøse og kan gøre skade på katten. Prisen på dette kød er ca. kr. 12 pr. hele kilo. Det kræver så også, at man køber mindst et hundrede kilo ad gangen. Jeg har slået mig sammen med min niece, som fodrer sin hund på samme måde. Katten (den voksne) skal så ca. have to procent af sin vægt om dagen. Så hvis man regner på det, så er det faktisk noget af det billigste mad man kan give sin kat, og så er det helt naturligt for den at få råt kød. Og netop pga. benene, så får katten heller ikke nogen tandsten som tørfoder giver.

Du har ret Peter, at det er det bedste at give sine katte råt, men ikke mange har plads til så mange kg kød i deres fryser, med mindre de kender nogle som dig, hvor man kan samarbejde. Man skal dog passe på med det, og virkelig sætte sig ind i hvordan råt kød gives, så man er sikker på at katten får de vitaminer den har behov for.

 

Men det ved du nok lidt mere om end jeg :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har ret Peter, at det er det bedste at give sine katte råt, men ikke mange har plads til så mange kg kød i deres fryser, med mindre de kender nogle som dig, hvor man kan samarbejde. Man skal dog passe på med det, og virkelig sætte sig ind i hvordan råt kød gives, så man er sikker på at katten får de vitaminer den har behov for.

 

Men det ved du nok lidt mere om end jeg :)

 

En fryser kan tit findes særdeles billigt (ca. kr. 200) i den blå avis f.eks. Jeg har min fryser stående i mit udhus. Og mht. vitaminer, så er det ikke noget problem, da min kat er udekat, og således selv fanger den naturlige føde, som han har brug for.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tusind tak for alle gode råd:) Jeg har nu købt og modtaget noget "kvalitetsfoder" på zooplus.dk. Derudover vil vi forsigtigt give ham lidt rigtigt kød og fisk engang imellem.

Godt Nytår til alle!

Husk endelig at katten SKAL have kødet RÅT. Du må IKKE stege eller koge det. Så bliver benene porøse og kan gøre en frygtelig skade på katten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...