Hop til indhold

Aktivering af indekat


TrineM

Recommended Posts

Hej allesammen,

 

Har I nogen gode råd til aktivering af en hunkat med ild i r*ven?

 

Vi har et kradsetræ med 2 "etager" på, dem bruger hun til at hvæsse kløer og ellers bare sove på. Derudover har hun bolde og en drillepind, som hun er glad for at lege med. Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at lave noget spændende for hende... men hvad? Her er jo ikke alverden af plads til at bygge det helt store aktivitetstårn. Hun elsker fx når jeg åbner vores garderobeskabe så hun kan kravle på opdagelse derinde osv....

 

Det er selvfølgelig angående den hunkat jeg har skrevet om før. Jeg tror simpelthen hun keder sig.... Vi bor i en lejlighed på 3. på ca 85 m2., så lige pt er der ikke mulighed for at hun kan komme ud. Til foråret vil vi kigge efter hus, og jeg tror hun vil trives rigtigt godt når hun får adgang til have, træer og krat.

 

002.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Hvis I har altan, så luk hende derud. Det virkede på min hankat, der også har ufattelig meget krudt i rumpen. Det stimulere meget mere end det, at kigge ud af vinduet gør.

 

Og ellers så sørg for at lege med hende og snakke med hende, så meget som muligt, så hun ikke føler sig forbigået. Jeg har også nogle gange spekuleret på om min hankat kedede sig, men når han får lidt opmærksomhed og bliver leget lidt med, så går det hele meget lettere. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Jeg ved godt det er ved at være en halv gammel tråd, men som dig TrineM har vores Charlie også ild i numsen. Det er nogen gange ved at drive - især mig - til vanvid. :D Vi har som dig sat vores ene kradsebræt med kurv op i vindueskarmen, så han har en god udsigt (vi bor på 3. sal). Derudover har jeg købt 6 bordtenninsbolde til ham og DET er bare et hit!!! Han drøner rundt og spiller/dribler med boldene. Ind imellem triller de ind under vores fjernsynsbord (som han ikke kan klemme sig ind under), og han kan ligge i mange minutter, hvor han prøver at mase sig selv ind under bare for at få dem ud. Han er faktisk blevet så glad for dem, at vi nogengange er nødsaget til at fjerne dem om aftenen ved sengetid. ;) Ellers får vi ihvertfald ikke nattero de første par timer....

 

Men vi glæder os også til at vi kan give ham mulighed for at komme ud at jage! Nogen gange når vinduet står på klem i stuen stikker han snuden ind imod revenen, og kigger længselsfuldt ud imod friheden....

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...