Hop til indhold

Problemer med at sidde på numsen


Staeren

Recommended Posts

Har iløbet af i går og i dag lagt mærke til, at den ene af vores katte lader til at have problemer med at sidde på numsen. Vi har ellers lært begge vores katte at man sidder pænt og venter på, at maden bliver hældt op i skålen, men her til aften især så det ud som om, at hun forsøgte at sætte sig ned, for halvvejs nede at rejse sig op og skyde numsen i vejret, som var hun i løbetid (hun blev steriliseret for lang tid siden).

 

Dette gentog sig mange gange, og hun gav til sidst op. Jeg samlede hende op for at se, om der var noget synligt, hvilket der dog ikke lod til at være. Hun var meget urolig og pev, hvilket hun ellers aldrig er, når man samler hende op. Smed en ormekur i hende for en sikkerheds skyld, for har ikke set den opførsel fra hende før, men der er sikkert andet galt med hende.

 

Jeg ville blive glad for, hvis der var nogen, som havde kendskab til om der kan være noget i vejen med hende, er lidt urolige de, når nu hun også piver anderledes end hun også plejer.

 

På forhånd tak

Peter

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Peter! Jeg ville se at få et besøg hos dyrlægen og få undersøgt hende 'bagi' :) Det kunne f.eks. være tilstoppede analkirtler (lugter hun lidt grimt af 'fisk' bagi?) som dyrlægen kan klare i et snuptag :) Du kan også selv prøve forsigtigt at trykke hende på bagdelen med noget toiletpapir (omkring anal-åbningen) for at se om dette hjælper - nogen gange er det nok til at 'åbne op' hvis det er analkirtlerne - pas på - der kan nogen gange godt være 'overtryk' og det der kommer ud LUGTER. Men ellers er det en tur til dyrlægen og få set på det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hun havde sidste år de problemer, så ville have været opmærksom på, hvis de samme symptomer opstod igen. Desværre har jeg fundet ud af, at det er langt, langt værre end først antaget. Har holdt extra godt øje med den lille misser, og lagt mærke til, at hendes hale hænger en smule. I stedet for at løbe med halen lige op i vejret, hænger den i en lille bue og dingler. Har prøvet at føre en finger ned langs halen, og det virker meget tydeligt som om, at hun har brækket halen ca. 5 cm fra numsen.

 

Ved ikke hvad man gør ved en brækket hale, men skal i hvert fald forbi dyrelægen med hende, så snart muligheden byder sig. Piner mig at se hende sådan, hun plejer ellers at spinde af én, hvis bare man kigger på hende - selv hvis hun ligger foran en dør, som bliver åbnet, trækker hende hen over gulvet og klemmer hende fast. Ingen piv, bare spinden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hun havde sidste år de problemer, så ville have været opmærksom på, hvis de samme symptomer opstod igen. Desværre har jeg fundet ud af, at det er langt, langt værre end først antaget. Har holdt extra godt øje med den lille misser, og lagt mærke til, at hendes hale hænger en smule. I stedet for at løbe med halen lige op i vejret, hænger den i en lille bue og dingler. Har prøvet at føre en finger ned langs halen, og det virker meget tydeligt som om, at hun har brækket halen ca. 5 cm fra numsen.

 

Ved ikke hvad man gør ved en brækket hale, men skal i hvert fald forbi dyrelægen med hende, så snart muligheden byder sig. Piner mig at se hende sådan, hun plejer ellers at spinde af én, hvis bare man kigger på hende - selv hvis hun ligger foran en dør, som bliver åbnet, trækker hende hen over gulvet og klemmer hende fast. Ingen piv, bare spinden.

 

Det er som du selv skriver til dyrlæge så snart han åbner.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...