Hop til indhold

Hårløse katte?


Gudrun

Recommended Posts

Hej hvad synes i om den Sphynx, den hårløse katterace? Det er interessant at høre forskellige meninger. Personligt er jeg ikke meget for dem - nok mere fordi de er så modsatte mine egne, som er pelsede maincoons.. :)

 

https://www.killingelisten.dk/info/sph.php

jeg synes personlig den er noget så grim, men ligeså grim som den er, ligeså utrolig fascinerende er den altså også. Prisen for denne race er lidt pebret, men på den anden side, er det jo også en race, som i hvert fald i Danmark, ikke er så mange af. Jeg har mærket ved en sphynx, og de er bare super dejlige at rører ved. Jeg kunne godt overveje sådan en i fremtiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Selve den hårløse kat som dyr har jeg ingen mening om, da jeg ikke kender den. Dog synes jeg, at det er forkasteligt at mennesker fremavler dyr som er så langt fra naturen. En sådan hårløs kat ville jo ikke have en chance for at overleve i naturen. Jeg har det lige så med de katte som har trykket snuden ind og som har problemer med at trække vejret. Det er folk også ligeglade med, for det er noget de har fremavlet.

 

Der var også engang at kupering af hale og ører var tilladte på hunde og det gjorde folk i stor stil, for at hunden skulle se ud som de ville og ikke som naturen ville. Dette er heldigvis blevet STRENGT FORBUDT, og det samme burde være tilfældet for at avle dyr, som ikke er naturlige. Man kan jo kun håbe, at det kommer en dag.

Link til kommentar
Del på andre sites

Selve den hårløse kat som dyr har jeg ingen mening om, da jeg ikke kender den. Dog synes jeg, at det er forkasteligt at mennesker fremavler dyr som er så langt fra naturen. En sådan hårløs kat ville jo ikke have en chance for at overleve i naturen. Jeg har det lige så med de katte som har trykket snuden ind og som har problemer med at trække vejret. Det er folk også ligeglade med, for det er noget de har fremavlet.

 

Der var også engang at kupering af hale og ører var tilladte på hunde og det gjorde folk i stor stil, for at hunden skulle se ud som de ville og ikke som naturen ville. Dette er heldigvis blevet STRENGT FORBUDT, og det samme burde være tilfældet for at avle dyr, som ikke er naturlige. Man kan jo kun håbe, at det kommer en dag.

 

Ja det har du vel egentlig ret i.. det er jo meget unaturligt at den ikke har hår. Hvis det var tilfældet at jeg støttede fremavl som egentlig var en form for mishandling, ville jeg bestemt ikke gøre det! Men god er katten hvis man ikke kan tåle kattehår ja..

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...