Hop til indhold

Agressiv eller bare killing


Nansi117

Recommended Posts

hej allesammen, min kat Fonzie på ca. 6 mdr. bider meget i hænder og fødder, men i hænderne går han kun når man nusser ham også begynder han at bide i hænderne og han bider også kun i fødderne når de er under en dyne eller sådan :(

 

Ved ikke om det er aggresiv adfærd eller om han bare er killing.

 

Jeg kan se hans tænder vokser så det kan måske være derfor?

 

Ville lige høre jeres mening

Link til kommentar
Del på andre sites

mht. at han bider i fødderne når de er under dynen, er det formentlig bare ren og skær leg. I dette tilfælde vil jeg nøjes med at fjerne ham.

mht. hænderne, vil jeg når han bider give et ordentligt piv fra mig, så han lære at det gør ondt på en. Det er sådan de lære det hos andre katte, bides der og de piver, er det smerte og man skal slippe - medmindre det er alvor selvfølgelig, men det er det formentlig ikke i dette tilfælde

Link til kommentar
Del på andre sites

Helt enig med Henriette - han bider i hænder og fødder i leg. Det vigtige er ikke at give ham 'modspil' dvs. 'lege med' - hænder og fødder er ALDRIG til leg. Det er en god ide, som Henriette siger, at sige 'av' eller 'piv' når han bider, for at lære ham at det gør ondt. Alternativt kan man, hvis de små tænder ikke er for spidse, eller hvis man har tykke sokker og/eller handsker på (lidt upraktisk - det ved jeg - men det er kun mens han lærer det) blot at holde hænder og fødder helt i ro indtil han holder op igen. Og SÅ belønne når han er i ro - f.eks. med leg med noget fiskestangs legetøj. Det er jo nemlig også vigtigt at han har alternativer for at lege med dine hænder og fødder - dvs. at du leger med ham med netop fiskestangslegetøj og desuden tilbyder ham noget at 'bokse' med, f.eks. en lille bamse, eller - meget populært hos nogen unge katte - en rævehale.

 

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...