Hop til indhold

Ulykkelig Maine Coon


Lullu

Recommended Posts

Hej alle sammen.

 

Jeg er helt ny herinde og har et par tanker, jeg håber nogen kan hjælpe mig med...

 

Da vi flyttede i hus fik vi to dejlige maine coon katte. Den ene, vores pige, blev desværre kørt over af toget sidste efterår og blev kun 1½år. Vores tilbageværende hankat blev derefter helt ved siden af sig selv. Han ville ikke spise, gik og kaldte på hende og virkede rigtig ked af det. Dengang var vi ikke i tvivl om, at vi måtte gøre noget og fik en lille hunkilling (Wiki). Hankatten blev helt sig selv igen, så snart hun kom inden for døren og de blev de bedste venner. Desværre fik han konstateret FIP i sommer og vi fik ham aflivet for ca 1 måned siden. Det har taget utroligt hårdt på os, at vi har mistet vores to elskede katte i løbet af 1 år. Nu står vi så tilbage med Wiki og er meget i tvivl om vi skal få en ny kat for hendes skyld. Vi havde håbet på at hun ville komme sig over tabet af vores hankat - men vi synes ikke rigtig at der er nogen fremgang. Før var hun en MEGET glad og legesyg kat, der løb ud og ind af kattelemmen hele tiden, og lavede sjov og ballade, men nu vil hun ikke rigtig ud og sidder ofte bare og kigger på os som om hun er ensom eller ked af det. Jeg vil indrømme, at jeg har svært ved at få en ny kat, da jeg har været og stadig er ked af tabet af de to første katte, men jeg vil gøre alt for at wiki får det bedre, selv hvis det betyder at vi skal have en ny kat. Wiki er nu 1 år og 4 mdr. Mine spørgsmål lyder:

 

Tror I mainecoon katte kan lære at være alene, når de er vant til selskab af en anden kat?

Kan hun mon have svære ved at takle at vi får en killing på f.eks. 10 mdr. frem for en killing på 12 uger?

 

Håber der er nogen der kan hjælpe os, for hvis vi skal have en ny kat, skal det nok snart være, for Wikis skyld.

 

Venlig hilsen

Lullu

Link til kommentar
Del på andre sites

Velkommen til

 

Hvor er det dog trist med jeres to katte RIP

 

Når der sker så stor en forandring vil det tage tid for katten at komme sig, det er forskelligt hvor lang tid dette vil tage.

 

Alle katte kan i princippet lære at være alene, men personligt synes jeg ikke de har godt af det.. Der skal altså en anden kat til at slikke en kat bag øret :)

 

Jeg vil vælge en kat, med nogenlunde samme alder som hende, sammenføringen kan tage lidt længere tid, men er sikker på de vil få mere gavn af hinanden, en hende og en lille killing. Killinger er bare irriterende og mega belastende, medmindre der er flere af dem, så de kan underholde hinanden, og lade de voksne få noget fred :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvor er det bare synd for jer med jeres dejlige katte :-( Håber det fra nu af kun går fremad med de katte I har!!!

 

Jeg er enig med Henriette i at Wiki måske nok vil have glæde af en ny kammerat - og på ca. samme alder. Dog ville jeg også overveje at prøve at aktivere Wiki noget mere, også selvom hun er udekat, både med madaktivering (gem hendes tørmad i forskellige beholdere så hun skal tænke sig om for at få det ud, f.eks. tioletrulle og køkkenrullle rør, en skotøjs æske med huller i, æggebakker, en tandpasta æske der er åben i den ene ende osv.), og måske også med klikkertræning. Jeg har set supergode resultater med at bruge klikkertræning, både over for bange og tilbagetrukne katte i internater, og også med katte der går rundt og er 'frustrede', f.eks. over den anden kat i huset. Jeg ved godt det jo er lige modsat med Wiki, men klikkertræning kan i mange tilfælde give den lidt 'deprimerede' kat mod på livet igen :-) .....er i hvert fald min erfaring :-)

 

Held og lykke med hende!!! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mange tak for Jeres svar.

Ayoe, tak for alle dine gode ideer til aktivering. Vi har tidligere benyttet os af flere af dem, men det er som om hun ikke har lyst til at lege med mindre det er sammen med os.

Vi har nu fundet en dejlig lille maine coon dreng på 9 mdr. Vi har været ude og se ham, for at vurdere om hans personlighed passer til Wikis. Han var rigtig sød og havde et dejligt sind. Vi skal hente ham i morgen eftermiddag og meget spændte, men også lidt nervøse for hvordan det kommer til at gå.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...