Hop til indhold

Hjælp til fodring


Rag-Duchesse

Recommended Posts

Hej . Vores dejlige Ragdoll Duchesse er for nyligt blevet steriliseret.

Da vi havde en kæmpe pose RC Kitten 36 tilbage fik vi at vide at vi godt kunne fodre vidrere med det,

bevidste omkring at katte kan tage på efter sterilisation. Da hun skulle steriliseres sagde klinikassistenten at der var en del fedt de skulle igennem, men at hun ikke så videre overvægtig ud.

Mit spørgsmål er nu, hvor sundt er det at blive ved med at fodre med killinge foder når hun nu er blevet steriliseret? Vi blander med en smule RC sterilisations foder.

Andet spørgsmål. Hun er begyndt at grovæde, dvs. at vi indtil nu har givet hende foder på to faste tidspunkter om dagen 7 og 17.

Det er bare begyndt at resultere i at hun spiser det hele på en gang næsten. Hun spiser de 60 gram som er anbefalet på pakke. Men ofte omkring aften har hun ikke mere mad i skålen, og jeg synes også jeg har hørt om, at man aldrig skal have en skål stående uden foder. Resultat, vi må lægge en ekstra gang foder i (ikke 60 gram igen), men det spiser hun så med det samme. Som om hun aldrig får mad.

Jeg har i dag købt RC Kitten instective (eller hvad det hedder) vådfoder, da vi tænkte at hvis vi så hældte alt tørfoder op på en gang og gav hende vådfoder om aftenen, ikke en hel pose, men at hun så måske ville stoppe med at grovæde, og spise efter behov??

 

Nogle der har erfaringer, da vi ikke ønsker vores kat skal gå hen og få problemer med overvægt og andet i forbindelse med foder.

Håber i kan hjælpe.

 

Knus Sophie

Link til kommentar
Del på andre sites

du skal holde ved. der er ingen pointe ved at opmåle hendes foder hvis du alligevel fylder i når skålen er tom. Hvis du har målt og hun får hvad hun har brug for. mangler hun absolut intet også selvom damen måske har lyst til mere mad, det kan med tiden medføre overvægt. Der sker ikke noget ved at skålen er tom eller du fjerner den og først stiller frem igen evt næste dag :)

Her måler jeg også foderet til min neutraliseret hankat. Fylder skålen om morgenen med os de ca 60 gram, og så får han en pose vådfoder til natten (som nok mere er bestikkelse så ved jeg han er stille for han spiser xD), men kun fordi han stadig er meget aktiv og jeg leger og holder ham igang min 45 min til 1 time om dagen, sagde min dr dyr var fint så længe han blev holdt igang og ikke bare blev doven

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er fint du vejer det foder af, som katten skal have at spise. Bliv ved med det. Del det evt. over to gange på en dag. Det med at en madskål ikke må være tom, det er dog den værste gang sludder, som jeg har hørt længe. Det er sgu langt vigtigere, at din kat har et godt helbred og ikke er tyk/fed. Nogle katte kan selv administrere det med en fuld madskål hele dagen, men det er absolut IKKE alle. Og de katte som ikke kan administrere det, er det meget vigtigt, at vi som dens ejer administrerer det for den.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er fint du vejer det foder af, som katten skal have at spise. Bliv ved med det. Del det evt. over to gange på en dag. Det med at en madskål ikke må være tom, det er dog den værste gang sludder, som jeg har hørt længe. Det er sgu langt vigtigere, at din kat har et godt helbred og ikke er tyk/fed. Nogle katte kan selv administrere det med en fuld madskål hele dagen, men det er absolut IKKE alle. Og de katte som ikke kan administrere det, er det meget vigtigt, at vi som dens ejer administrerer det for den.

 

Vi gav hende to gange om dagen før og i dag har vi prøvet at servere det hele på en gang, og der har maden ikke været lige så interessant. Vi ser hvad der er bedst for hende, og hvis en tom madskål ikke gør noget, så må den bare være tom når hun har spist op :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...