Hop til indhold

Fremmed kat tager kontakt?


tinaboo

Recommended Posts

Hej (:

 

Jeg har en tilløber/vildkat, som render rundt ved mit hus. Når jeg prøver at komme tæt på den, så lusker den lige så stille væk. Så helt menneske van er den ikke, men heller ej sky.. Jeg synes den ser meget tynd og pjusket ud, så jeg har sat mad ud til den, og det bliver spist.

 

I aftes havde jeg min tressedør på klem, og pludselig hørte min kæreste en mijaven og kradsen ved døren, katten nåede væk før jeg nåede at åbne døren. Katten mijavede ret høj faktisk ? så jeg kunne hurtig høre hvor den befandt sig. Den ville ikke stoppe med at mijave, og heller ikke ville den komme hen til mig, selvom jeg havde noget lokkende godbider med? Den gemte sig i nogle træer, så jeg kunne ikke komme ind til den, men jeg kunne godt se den (: Nu er jeg ret bange for, at katten er blevet skudt, siden det er den 1. okt. ? Og vil gerne have hjælp, men er bange for at mig?

 

Er der nogle der kan komme med nogle råd, eller bare i hele taget hjælpe mig om hvad jeg skal gøre?

Mange tak (:

 

Hilsen Tina (:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg lokkede i sin tid en hen til mig med vådkost :) Stillede en hel skål i døren, lod døren stå åben, lukket dør ind til resten af huset :) Det virkede her :)

Brugte dog en ugestid på at komme hen til ham og lige ae ham lidt, efter en måned kom han selv og sov hos mig

 

I dag er han en sød genudsætningskat, som kommer ind en gang imellem og giver mig et næsekys :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har prøvet noget tilsvarende med en tilløber-kat.

Der gjorde jeg det, at jeg lagde mig ned på alle fire, og så ellers begyndte at snakke til den i et roligt tonefald.

"Nåååh hvor er du sød! Skal du ikke hen og snakke lidt" osv. :)

Der gik ikke lang tid, så kom katten hen til mig og snuste til mig.

Jeg rørte mig slet ikke ud af flækken, men blev bare ved med at snakke til den.

Herefter satte jeg en dåse i klemme i døren, så den kunne komme ind, hvis den ville.

Og ud igen i en fart, hvis det var det, den ville.

Jeg gik ind i køkkenet, og lige pludselig, så stod den lille skat inde i stuen ved mig :)

Så roste jeg den selvfølgelig, og fandt noget mad til den.

Siden hen blev den meget tam - sov inde og ville gerne nusses osv.

Men desværre var den ikke helt rask i hovedet.

Den kunne godt finde på at lange ud efter mig.

Jeg havde den nogle år, så blev den syg i øjnene (cherry eye)., og jeg fik den aflivet.

Men altså, det kan godt lade sig gøre, at gøre en sky/jaget kat tam igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror også, at du skal få en aftale med Kattens Værn ang en fælde !! Så synes jeg, at du skal tage stilling til, om du vil beholde katten og gøre den tam ?? Det er jo ikke et rosenrødt billede af, at man bare stryger katten over nakken og så er den tam !! OG - Jo det er sket - men sjældent !! Men hvis du overvejer at beholde kræet - så vil jeg gerne hjælpe med råd og vejledning !! Sanne

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ikke fan af de der fælder, må jeg sige :(! Katten er her kun om aftenen og natten, og der er det lidt svært at ligge sig på maven og kalde på den midt om natten (: ? Jeg vil gerne beholde katten, hvis den vil være her, og den er mere end velkommen til at komme indenfor. det er bare svært at få fat i den. Jeg er sikker på, at den har været tam kat på et tidspunkt, for den kom hen til min dør, og mijavede, som om den gerne ville ind, men blev alligevel lidt bange da jeg åbnede døren, og løb (:? Det var som om den gerne ville vise mig noget, jo tættere jeg kom på den, jo længere bevægede den sig væk, men den ventede på mig, indtil jeg gik med (:?

Link til kommentar
Del på andre sites

...men blev alligevel lidt bange da jeg åbnede døren, og løb (:? Det var som om den gerne ville vise mig noget, jo tættere jeg kom på den, jo længere bevægede den sig væk, men den ventede på mig, indtil jeg gik med (:?

 

Sådan gjorde "min" tilløberkat også.

Det er ikke fordi, den vil vise dig noget.

Jeg tror, det er fordi, den gerne vil dig, men alligevel ikke helt tør :)

Så hvis du sætter dig ned på hug og taler beroligende til den, kan det være, den kommer hen og snuser til dig.

Prøv engang :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...