Hop til indhold

Aport?


Cookie

Recommended Posts

Min ene kat (Cookie) legede igår hund med en legetøjsmus, hun har haft musen længe men igår tog hun musen og lagde sig op ved siden af mig i sofaen, jeg roste hende for musen og prøvede så for sjov at kaste musen væk.

Cookie tonsede efter den og kom ligeså tonsende tilbage med den i gabet, endnu engang roste jeg hende og kastede den afsted igen.

Dette gentog sig gang på gang i 10 minutters tid, er det ganske normalt og ikke noget særligt når ens kat "aporterer" (eller hvad det hedder)?

 

jeg selv klappede jo i mine hænder og hentede hende en godbid (eller 3 :o)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Cookie

 

Vores kat leger tit "aport". Det samme gør min søsters kat, så tror bestemt det er meget normalt.

Min hunkat startede med det efter hun fik en tøj-mus og vi begyndte at kaste den. Hun fandt ud af at dette var sjovt, og begyndte selv at komme og opfordre til det.

 

Det er en dejlig måde at lege med katten, især for mig, da jeg som studerende ofte sidder og læser. Hvis hun så vil lege kan vi lege aport og jeg kan blive siddende imens.

Link til kommentar
Del på andre sites

ej hvor fantastisk :D

jeg er første gangs katte ejer, og har altid læst at katte er deres egne og går deres egen vej så blev jo lykkelig da hun rendte efter musen... :D

 

Man kan sagtens opdrage på katte og bør faktisk også gøre det. Man kan komme rigtig langt med f.eks. det der hedder klikkertræning. Min kan kommer når jeg kalder. Han kan sidde, give pote, lægge sig og diverse andre ting.

Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan sagtens opdrage på katte og bør faktisk også gøre det. Man kan komme rigtig langt med f.eks. det der hedder klikkertræning. Min kan kommer når jeg kalder. Han kan sidde, give pote, lægge sig og diverse andre ting.

 

ja har godt hørt om klik træning, mine kommer ikke når jeg kalder, men de har lært at reagere på når de skal gå ned fra borde :)

men er klik træning ikke ret krævende?

Link til kommentar
Del på andre sites

ja har godt hørt om klik træning, mine kommer ikke når jeg kalder, men de har lært at reagere på når de skal gå ned fra borde :)

men er klik træning ikke ret krævende?

 

Nej tvært imod vil jeg mene. Du starter med at have nogle ganske små godbidder, og hver evige eneste gang du klikker giver du katten en godbid. Når katten så har lært at klikkerlyden er lig med en godbid, så er det bare at gå igang, og hver gang katten gør det rigtige, så klik og giv en godbid.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nej tvært imod vil jeg mene. Du starter med at have nogle ganske små godbidder, og hver evige eneste gang du klikker giver du katten en godbid. Når katten så har lært at klikkerlyden er lig med en godbid, så er det bare at gå igang, og hver gang katten gør det rigtige, så klik og giv en godbid.

 

hvornår stopper man så med godbidderne og nøjes med klik?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...