Hop til indhold

Tidlig vinterpels?


Kattefyren

Recommended Posts

Bine er lige fyldt 1 år her d. 1. september. Hun er delvist udekat, men eftersom at hun er så ung, har jeg ikke oplevet at hun har haft vinterpels før.

Jeg synes dog nu at hun er begyndt at få lidt tættere pels, og så har hun også ændret kropsbygning på det seneste. Det er som om at hun er blevet mere rund i formerne. Hun har ellers altid været ret spinkel, og hun er selvfølgelig steriliseret.

 

Hvis der er nogle af jer der har erfaring med i hvor høj grad steriliserede hunkatte bliver mere kraftige når de nærmer sig deres første fødselsdag, så må i gerne lige skrive her :)

 

Jeg har svært ved at tro at hun skulle være ved at blive fed, for hun er jo udenfor i 12-14 timer hver dag, og i de timer klatrer hun ivrigt i træer og jager alt hvad der bevæger sig.

 

En tanke der har strejfet mig, er at hun måske er indbilsk gravid. For hun har fået lidt kortere lunte når Victor vil lege, og det kunne jo godt være fordi hun tror at hun skal forsvarer sin mave.

 

Er der nogen der ved lidt mere om piger end jeg gør? :P

Link til kommentar
Del på andre sites

neutraliserede katte har nemt ved at blive overvægtige, derfor kan et light foder være nødvendigt.

 

Det er begyndt at blive lidt køligere udenfor, og hvis hun er ude det meste af tiden, vil hendes pels også blive tykkere :)

 

Drenge og piger leger forskelligt :) Anbefaler altid to af samme køn, deres legemønster ses tydligere des ældre de bliver

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved godt at neutraliserede katte bliver nemmere bliver overvægtige, men har du nogensinde hørt om en kat der rent faktisk tabte sig af at være på light-foder? Jeg har i hvert fald ikke, jeg har til gengæld hørt om katte der begyndte at spise mere efter de kom på light-foder, hvilket mine egne også gjorde engang. Light-foder er ligesom knækbrød for mennesker. Det fylder ligeså meget som almindeligt brød, men det består af 90% luft, og derfor skal der flere stykker til at vi bliver mætte.

 

Men ja det må jo så være vinterpolstring hun har gang i.

 

Og ja pigerne er mest til jagt-lege og drengene er mere til bryde-lege, det ved jeg. Dog ville jeg aldrig sætte to piger sammen med mindre de var søskende. Men så må jeg jo bare se om jeg kan sælge pigen, så jeg kan få en dreng mere i stedet for. Tak for tippet :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Vil godt lige sige at mine ikke har taget på men nærmere tabt sig siden jeg startede med RC 37 (til neutraliserede katte), og ja, det er et light foder.

 

Hvorfor dog sælge pigen? Det ser jeg abselut ingen grund til. Tværtimod det vil da være synd.

Man kan altså godt have to drenge og en pige eller omvendt, hvis det er det man ønsker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...