Hop til indhold

Diaré og to gange opkast siden den 26.08.11


Toulouse

Recommended Posts

Hej allesammen!

Efter at mis er kommet hjem fra ferie hos Henriette, så har han oplevet mave problemer..

De første par dage troede jeg, at det var grundet mad-skiftet: Fra IAMS vådfodder (tror jeg) og alt muligt tørkost, til LUX vådkost og Feline Porta 21 SENSIBLE...

 

Men nu er jeg bekymret! Han har lige siden han kom hjem haft semi-diaré, det var 'helt' diaré to-tre gange, men ellers har det været semi-diaré...

Og et par dage efter hjemkomst kastede han op. Nu, i dag efter jeg kom hjem fra arbejde, siger min mor, at hun måtte skrubbe gulvtæppet igen, fordi at han havde endnu et uheld..

Både den gang jeg og min mor skulle samle skidtet op, så var det en beige klat-masse og hele stykker tørkost, som han ikke har bidt overhovedet, bare slugt helt!

 

Undskyld de meget præcise beskrivelser, men vil gerne hjælpe missen hurtigst muligt!

Jeg ringer lige til dyrlægen i morgen også, men er rimeligt sikker på, at folk herinde har erfaring nok til at hjælpe mig ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Henriette!

Kan du sende mig dit nummer igen? Kom til at slette det, mens jeg var i færd med at sende dig en sms... :|

 

Synes du hurtigst muligt skal få tjekket dine katte!

Var til læge i dag og det viser sig, at han har fået lopper!

Han fik også en ormekur, men lægen var rimeligt sikker på, at han ikke har orm.

Ellers har han hudirritationer - derfor han fik et sår i øret, fordi han kradsede det så meget...

Og lille mis har medfødte skæve tænder :( Derfor har han tandkøds-infektion...

Fik lige en gratis prøve med Royal Canin Dental.. Lidt i håb om, at han får lidt hjælp derfra...

 

Nu ved vi da hvorfor der var hele stykker tørkost i hans opkast: han kunne simpelthen ikke bidde stykkerne pga betændelsen..

Skal til kontrol næste tirsdag, så ser vi om alt bliver som det skal være og om han skal have en tand-operation eller ej :)

 

Håber at alt er okay med dine katte!!!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Overvejer også en loppe-bombe tilhuset... men lægen sagde, at han ikke havde så mange lopper... Men gik helt amok da jeg kom hjem! Støvsugede hele huset, børstede missen grundigt igennem, har vasket ALT hvad der lå af pudder og lagen på min seng, støvsugede også selve sengen :)

 

Så kommer nok til at være noget af en rengøringsfreak indtil næste læge besøg tirsdag....

 

Altså det med tanden: En kat har jo de to spidse tænder foran (på nederste kæbe) bag efter er der 3-4 (mener det er fire små hak tænder... de to midterste er på begge sidder vokset op ad hindanden.. der er ikke et mellemrum så det ligner at han har en større tand istedet for to....

 

Lægen siger, at det er det der har gjort hans tandkøb ømt og rødt :(

 

Men nu bliver missen over-plejet og pencilin behandlet de næste par dage, og så giver ejg lige en update når lægen har kigget på ham igen :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...