Hop til indhold

klikkertræning af 2 katte


Gæst Michael28

Recommended Posts

Gæst Michael28

Hejsa.

 

Min kæreste har 2 katte i en 2 værelses lejlighed. Jeg er begyndt at klikke træne med dem, men har en fornemmelse af at det går lidt galt.

 

Kattene er stille og rolig begyndt at associere klikker lyden med noget godt, og jeg kan kalde på dem, og få dem til at sitte foran mig nu. Indtil videre har jeg gjort det med dem begge to sammen. Det vil sige, at jeg får dem til at sitte begge to, så får de et klik og så en god bid. Jeg har prøvet at lukke kat 1 inde, og træne med kat 2 i det andet rum, men kat 1 kan jo godt høre klikket, og det duer jo ikke rigtig vel, fordi kat 1 hører lyden, men ikke får en godbid. Er det rigtig tænkt eller hvordan?

 

I starten fangede kat 1 den rimelig hurtig. Her sad kat 2 og kiggede på, mens kat 1 fik godbidder hver gang det sagde klik. Herefter nærmede kat 2 sig stille og rolig, da den observerede at der var mad på færde. Det kan man vel ikke blive ved med?

Altså ment på den måde, hvis jeg skal lære en kat at springe over noget, bliver det jo noget værre bøvl med to katte på én gang, ikke sandt, eller kan man finde en middelvej?

 

Håber i kan hjælpe lidt :-)

 

Mvh Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...