Hop til indhold

Indførsel af kat til DK fra Norge! Er vildt forvirret:/ erfaringer fra andre??


spliff

Recommended Posts

Så er dagen ved at være der hvor jeg skal til Norge for at hente min søde lille basse main Coon, han blev vaccineret som 8 ugers med rabies og er nu 12 uger og færdig vaccineret, men så kontakter jeg fødevarestyrelsen i den afdeling jeg hører til hvor jeg får at vide jeg skal være importør og søge om dette? Sådan som jeg læser det, vil jeg mene jeg bare er en personledsager? Åh dybt suk! Syntes jeg har læst og læst i disse mange uger:/

Nogle der har erfaring med at hente en misling fra Norge?

Jeg takker på forhånd for al den hjælp jeg kan få

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved rejse til Sverige og Norge skal kæledyr også have pas med. Begge lande kræver pas, id-mærkning, rabiesvaccination samt blodprøve for antistoffer 120 dage efter vaccinationen. Desuden skal man behandle dyret mod orm 10 dage før indrejse. I Norge skal behandlingen gentages senest 7 dage efter indførsel. Alle behandlinger skal dokumenteres i dyrepasset. I Sverige skal man ligeledes anmelde indførslen af dyret til de svenske toldmyndigheder umiddelbart efter indførslen.:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Tilføj...